Историја Т-44 почела је 1943. године када је Црвена армија схватила да јој је потребно оклопно возило које ће бити моћније и са већом заштитом, него што је легендарни тенк Т-34, наводи се у чланку. Притом, многи историчари немају јединствено мишљење о супериорности новог модела у односу на стари тенк.
Једна одлика тенка Т-44 је попречно постављање мотора, што је са једне стране искомпликовало конструкцију, а са друге стране, унутрашњост је била економично искоришћена.
На новом тенку је могао да се инсталира топ калибра 85 и чак 122 милиметра уместо топа од 76,2 милиметра на тенку Т-34. Поред тога, оклопно возило је било компактније него претходни тенк - база је била краћа, а купола тенка је била ближа ка центру.
Према речима Ларсона, војно руководство је критиковало нови тенк због сложеније конструкције и мале висине.
Он сматра да Т-44 није заменио Т-34, јер је Т-34 већ био у серијској производњи, а обука посаде за нови топ је захтевала додатне ресурсе, што у условима рата земља није могла да омогући. Други разлог је, што је након модернизације Т-34 и монтирања на њега топа од 85 милиметара, предност новог модела није била тако значајна.
Т-44 је почео да се серијски производи 1944. године и било је произведено око 1.800 тенкова. Међутим, већ 1946. године се појавио Т-54 који је заменио Т-34.