Кинески „Хјуман Хорајзонс“ тужи „Рено“ и његов подбренд „Мобилајз“ за кршење ауторских права због сличности логотипа „Мобилајза“ и логотипа који користи одељење „Хјуман Хорајзонса ХајФај“.
„Хјуман Хорајзонс“ је на аутомобилску сцену ушао пре неколико година представљањем свог потпуно електричног HiPhi X. Реч је о једном од најинтригантнијих електричних возила (ЕВ) које је лансирано у Кини, а на хауби се налази лого HiPhi, који се састоји од вертикалне линије с две закривљене линије са обе стране.
Само неколико месеци након HiPhi X премијере, „Рено“ је представио свој прототип Mobilize EZ-1. То је радикално другачији аутомобил од HiPhi X, али његов логотип такође садржи вертикалну линију окружену са две са сваке стране. Кључна разлика је што је HiPhi знак нагнут за 45 степени, а закривљене линије су мало веће.
Кинеска компанија сматра да би сличности између два знака могле да имају утицај на њене планове ширења у Европи, због чега је поднела тужбу немачком суду у октобру прошле године и од „Реноа“ тражи да престане да користити логотип. Судски спор две компаније тренутно је у току, пише Јутарњи лист.
HiPhi X је у Кини доступан у четири конфигурације и шест седишта, али се ЕВ показао као веома популаран. Продат је у 3.742 јединице широм света током друге половине 2021. године.