ДРУШТВО

Шта да радите ако вам се заледи ручна кочница

Када дође зима и температуре падну испод нуле, јављају се и први проблеми. Вода у сајли се заледи и ко увече повуче ручну кочницу ујутро ће тешко покренути возило.
Sputnik
Зимски период може бити незгодан бројним возачима, јер се сусрећу са разним проблемима током вожње, а један савет који би требало да послушају током ових ледених дана је да не користе ручну кочницу зими! Током ноћи сајла кочнице ће заледити и ујутро нећете моћи да откочите аутомобил.
Ово се дешава јер многи немају могућност да оставе аутомобил у гаражама. Понекад ће се замрзнути кабл ручне кочнице, а може се замрзнути и механизам који држи точкове, односно површина кочионе облоге и диск или бубањ, пише портал Мондо.
Покушајте прво да кренете возилом лагано, напред – назад по неколико центиметара, да не оштетите кочиони систем. Поновите то неколико пута. Најбољи начин да поново покренете аутомобил без негативних последица је да га утоплите, што ћете најлакше урадити у некој гаражи. Не отпусти ли кочница, пронађите продужни кабл и на њега спојите фен за косу. Усмерите топли ваздух у точкове које држи кочница – обично је то задњи пар, и то би требало да буде довољно да се кочница одледи.
Пуно власника аутомобила зими муку муче са залеђеном ручном кочницом..Ово је био стандардни проблем на "стојадинима“ и "југићима“ и сличним моделима из друге половине прошлог века, али имајући у виду да је просечна старост аутомобила у Србији преко 15 година, ово је редован проблем и на другим возилима.

Проблем и са смрзнутим горивом

Поред залеђених кочница, возачи дизелаша се зими сусрећу и са смрзнутим горивом, а на удару су аутомобили старије производње. Најчешћи проблем је са стартовањем мотора, па ауто често неће да "упали". Оно што многи возачи не знају јесте да је веома важно када сте последњи пут сипали гориво. Ако сте то урадили јесенас, можете имати велики проблем. Зашто је то битно? Зато што би дизел гориво на бензинским пумпама требало да буде адитивирано зависно од температуре, односно доба године. Проблем овде настаје кад се мало возите, па зими уђете на бензинску пумпу с горивом које сте наточили на јесен, адитивираним до 0 °Ц. Зими је оно адитивирано до -15 °Ц.
Уколико упркос покушајима не успевате да покренете свој аутомобил, прво што треба да урадите је да окренете контактни кључ за један зуб, то радите све док се не упали лампица грејача. Затим вратите кључ у почетни положај и поновите поступак. Уколико након овога аутомобил и даље не може да се упали, гориво је смрзло и не покушавајте даље да форсирате. Верглање ће вам само оштетити акумулатор. Пробајте да одгурате аутомобил у топлију просторију, па покушајте да угрејете филтер и систем за убризгавање неким грејним телом. То може бити и фен за косу.
ЕКОНОМИЈА
Рекорд: Аутомобил на који купац мора да чека 1.460 дана
Коментар