Узрок проблема лежи у парафину који се налази у дизелу, а који се при ниским температурама кристализује, након чега ти кристали зачепе поре филтера горива. Што је температура нижа, кристали постају све већи, а може да се догодити и да у потпуности блокирају проток горива и онемогуће покретањe мотора.
Модернији дизелаши зато су опремљени грејачима у кућиштима филтера, па се тај проблем ређе дешава. Као додатну помоћ, данашњи дизелаши имају уграђене и сензоре који су способни да открију воду на дну филтера, па се на инструмент табли упали лампица. Тада је потребно испустити воду вијком који се налази на дну филтера.
Постоји и боље решење, а то је замена филтера.
Три битна корака код сигурног паљења
Ако нисте сигурни да ли ће мотор вашег дизелаша да упали, покушајте да померите контактни кључ за један зуб, док се не упали лампица грејача. Тада вратите кључ на почетни положај, па поновите поступак и потом вратите кључ у почетни положај. Тек тада пробајте кључ до окренете до краја и упалите мотор.
Уколико не помогне, значи да је дизел вероватно смрзнут, стога не форсирајте са паљењем. То значи да се парафин већ кристализовао, а константним верглањем ћете само оштетити акумулатор, пише портал „Јутарњи лист“. Ако сте у могућности, одгурајте аутомобил у затворени топлији простор.
Ако можете, угрејте филтер и систем за убризгавање феном за косу, при чему обратите пажњу да не растопите пластику ако користите снажнији фен. Упркос устаљеном миту, немојте точити бензин у резервоар. Тако само можете да оштетите систем убризгавања, поготово ако се ради о новијем дизелашу.