ЕКОНОМИЈА

Криза у ауто-индустрији: Аутомобил купљен прошле године сада је још скупљи

У недостатку нових аутомобила, због кризе набавних делова кроз коју пролази цела индустрија, тржиште половних возила доживљава процват.
Sputnik
Како за Бизнис.рс каже директор сектора откупа аутомобила фирме „Сервис Маxx Ауто“ Данило Вељовић, ауто куће која заступа „Волво“ и „Киа аутомобиле“, без обзира на скок цена половњака у његовој компанији се ништа није променило.
„Без обзира на турбулентно тржиште код нас се нису мењале цене приликом откупа возила или замене старо за ново. Једноставно објашњење је што пратимо каталог еуромакс где нема промена цена половњака, иако је очигледно да је у реалности ствар другачија“, истиче Вељовић.
Као добар познавалац тржишта, Вељовић наводи да је могућа разлика у процени, али да је то већ ствар пословне политике ауто кућа.
„На тржишту постоје примери да неко ко је прошле године купио нов ауто и сада хоће да га прода – може да добије исти износ! Имали смо и случајеве да клијенти који су купили аутомобил код нас и користили га годину дана данас продају возило за исту или чак већу суму“, преноси Вељовић.
На тржишту половних аутомобила посебно се траже премијум брендови и модели старости од неколико година.
„Променила се цена аутомобила које увозимо од овлашћених „Волво“ дистрибутера и дилера из иностранства. Ту су се цене драстично промениле. На пример, волво XЦ 90, 2019. годиште, чија је цена прошле године била око 45.000 евра, сада не може да се купи испод 54.000 евра“, наводи Данило Вељовић.
ЕКОНОМИЈА
Најјачи удар кризе у ауто-индустрији: Власници фабрика у шоку, цене половњака узлетеле...
ЕКОНОМИЈА
Половни аутомобили у Србији све скупљи, продаја не посустаје
Коментар