Очување ћирилице на светском нивоу
Глобтротер, родољуб, потомак Тесле
„Мира је глобтротер у правом смислу те речи. Студирала је у Немачкој, затим у Италији, Француској, живела је и у Јапану и у Москви, али воли ћирилицу и свој словенски род. Она је на неки начин и потомак, додуше бочни, Николе Тесле, па тако завет предака осећа у себи. Велики је родољуб и то се све види кроз њене слике.“
На трагу Надежде Петровић и Шејкине молитве
„Мислим да је за Миру сликарство, поготово ово стрпљиво исписивање слова, облик молитве. И она се не само моли за сликарство да као такво опстане у овој ери пољуљаних вредности. Значи, она је револуционарна у односу на само сликарство, а авангардна је у односу на саму пластичну структуру и тако треба гледати њене слике. Али кад мало зађете у други слој и погледате ћирилицу у неко време које није наклоњено ћирилици, а она је притом живела у Паризу, удата је за Јапанца и има одличну публику свуда, схватите да она спаја народе, спаја писма и различите уметности, а иде својим устаљеним путевима са којих не скреће и притом нуди човечанству нешто што је добро, корисно и лепо“, каже Љубица Миљковић.
Стихови Ђуре Јакшића у Паризу деведесетих
„А онда у тим другим плановима откривате и речи. Ако Мира исписује стихове Ђуре Јакшића ’Јевропи‘ деведесетих година у Паризу, сваком ко зна те стихове потпуно је јасно да је њена порука потпуно другачија него неког обичног сликара који слика слику само ради слике. Ова изложба даје један пресек кроз Мирино стваралаштво и врло је корисно да се види, да се добро погледају слике, да се ужива у лепоти материје, у хармонији тих Мириних боја које су потпуно нестварне и неочекиване, у тој различитости која је спојена у хармонију“, закључила је Љубица Миљковић.