Реч је о преварама усмереним на оглашиваче, којима се путем неке од апликација за комуникацију јављају наводни купци заинтересовани за производе које су огласили, наводи се на сајту РАТЕЛ-а и додаје да се ова комуникација најчешће одвија путем Воцапа и Вибера, а користе се бројеви телефона и из националне мреже и из иностранства.
„Нападач се представља као наводни купац и комуникацију почиње питањем оглашивачу да ли је производ и даље доступан, као и да ли купопродају могу да обаве електронским путем. Тада му у своје име или у име ‘администратора платформе за е-трговину‘ доставља линк са објашњењем да је наводни купац већ уплатио средства преко апликације и од оглашивача тражи да кликне на линк који води на страницу на којој се захтева да у одређена поља унесе податке са банковне картице, број картице и ЦВВ број, како би му се наводно извршила уплата", објашњавају из РАТЕЛ-а, преноси Танјуг.
Истичу да наводни купац поред ових података, од оглашивача понекад тражи да му достави и кодове које оглашивач добија приликом попуњавања форме за унос података.
Када оглашивач унесе податке и достави кодове, особа која изводи превару подиже сва расположива средства са банковног платног рачуна оглашивача, након чега прекида сваку врсту комуникације, наводе из Агенције.
РАТЕЛ саветује кориснике платформи за е-трговину да буду обазриви у случају захтева за давање података о банковној картици, јер се подаци о платној картици уносе када се плаћа, док за пријем уплате ови подаци нису неопходни већ је довољан број банковног рачуна.
Потребно је, такође, посебно обратити пажњу на услове плаћања на платформама које се користе зато што већина подржава плаћање поузећем као једини начин плаћања, наводе из РАТЕЛ-а.
Детаљније информације и инструкције могу се наћи на линковима на сајту Републичка агенција за електронске комуникације и поштанске услуге.