ЕКОНОМИЈА

Колико вреди тржиште „ружне обуће“ и зашто је толико популарна

Укуси су различити, то је сигурно. Понекад, међутим, већина има исто мишљење о нечему, као што је, рецимо, обућа популарна у последње време – доминирају негативни коментари, те отуда и није чудно што се сматра ружном.
Sputnik
Са тим су сагласни не само модни стручњаци већ и купци из целог света. Али, постоје и оне особе које ту „ружну обућу“ не доживљавају тако: или им се допада или је носе ради тренда. И што је најзанимљивије, ако је не добију на поклон, онда је папрено плате.
Индустрија „ружне обуће“ вредна је данас чак 2,5 милијарде долара, а међу брендовима су „Ugg“, „Hoka“, „Tevas“, „Deckers Outdoor Corp“. Ту су и папуче „Birkenstock“, односно кломпе „Crocs“, код нас познате као „кроксице“, пише Телеграф бизнис.
Примера ради, иако и Србију годинама уназад „дрма Ugg грозница“, те чизме су у почетку и овде сматране - ружним. Деловале су необично, као патофне за напоље, а цена им не пада. Најскупље „Ugg“ чизме код нас су око 27.000 до 30.000 динара, а на међусезонским попустима су око 150 евра, с тим да су боја и број доступних величина тада увек ограничени.
„Кроксице“ се продају по цени од четири до пет хиљада динара, у просеку.
Папуче са крзном, за лето, такође су хит од пре неколико сезона, а многи су се питали чему, заправо, служе и ко би их купио? Делује као да артикли - што су ружнији - то на крају буду више популарни.
Необични стилови, који су некада били намењени сурферима или особама које раде као „потрчко“, сада су присутни свуда – од састанака организованих на Зуму, преко модних писта и заправо свуда где су „кул деца“.
Подсетимо се и „Адидасових“ чувених „Yeezy Foam Runners“ патика од 80 долара, које изгледају као перфорирани манчмелоу - а које су одмах распродате. Затим, ту су и пуфна-папуче „Koolaburra“ чије ношење изгледа као да стављате стопала у ћебе од лажног крзна.
Неки модни стручњаци кажу да „мода, као и уметност, воли да преиспитује лепоту, те се не тежи само естетски угодном дизајну; дакле, ако је мода уметност, онда је и ружно - у реду“.
Иначе, акције „Crocsа“ достигле су рекордне вредности прошле године, а компанија предвиђа да ће им се приход удвостручити, на пет милијарди долара, у наредне четири године.
И вратимо се на „Ugg“, једног од пионира у дизајнирању ружне, али удобне и квалитетне обуће. Од времена лансирања првих чизама, бренд је посебно имао користи од стратешког експериментисања. Основа је увек иста, али се идеје онда развијају у бесконачно много праваца.
Коментар