Ове промене коментарисао је Мартин Вајс који ради за немачку организацију „ДАТ“ која се бави процењивањем стварне вредности аутомобила, и истиче да је тржиште аутомобила, према његовим речима – „полудело“.
„Половни аутомобили постали су ретка роба. За расположиве половне аутомобиле купци морају да плате више. Цене су порасле од пет до десет посто. У неким ситуацијама половни аутомобили коштају више од нових, а када се узме у обзир да се на испоруку нових тренутно много чека“, истакао је Томас Пекрун, заменик председника Централног удружења немачке аутомобилске трговине (ЗДК).
Како он истиче током 2022. године могуће је очекивати поскупљење половних аутомобила, али и да се повратак на тренутне цене може очекивати тек 2023. године.
Пратећи податке Српске асоцијације увозника возила и делова истиче да продаја нових возила у Србији чини 15 одсто укупне продаје, док осталих 85 одсто припада категорији половних возила. Из асоцијације су саопштили да је просечна старост аутомобила у Србији 17 година.
Указано је на то да су цене половних аутомобила почеле да расту почетком пандемије вируса корона и пада потражње. Цене су прво порасле за 10 одсто, да би за нешто више од годину дана порасле за 20 и 30 одсто.
Турбуленције на тржишту половних аутомобила додатно су се појачале појавом информација о новим поскупљењима у аутомобилској индустрији која се односе на електронске чипове чија је употреба есенцијална за рад аутомобила. Недостатак чипова који ремети глобалну производњу аутомобила могао би се наставити до дубоко у 2022, па чак и 2023. године, пренео је „Мондо“.