ЕКОНОМИЈА

Дизајниран „чаробни молекул“: Возачи електричних возила не морају више да брину?

Противници електричних возила наводе као кључни разлог њиховог неприхватања забринутост због евентуално мале удаљености коју могу да пређу између пуњења батерија.
Sputnik
Истраживачи чисте енергије са Технолошког универзитета у Сиднеју (УТС) дизајнирали су молекул за повећање перформанси литијум-супероксид батерија (LiO2) како би електричним возилима омогућили исти домет вожње као аутомобилима на бензин.
Литијум-супероксид батерије користе најсавременијe технологије. Међутим, ова врста батерија наилази на неколико изазова, укључујући низак капацитет пражњења и слабу енергетску ефикасност. Молекул који су истраживачи дизајнирали може истовремено да се позабави овим проблемима.
Професор УТС Гошо Ванг, који је предводио истраживачки , рекао је да је ово откриће решило неколико постојећих препрека и створило могућност за развој дуговечне, енергетски густе литијум-кисеоничне батерије која је веома ефикасна.

„Батерије се суштински мењају. Оне ће олакшати транзицију ка климатски неутралном друштву и отворити нове могућности индустрије за земље попут Аустралије која је богата основним елементима за изградњу батерија. Оне ће такође помоћи комуналним предузећима да побољшају квалитет и поузданост електричне енергије, и владама широм света да постигну нето нулту емисију угљеника“, рекао је Ванг.

Професор Ванг је, такође, нагласио и да студија његовог тима описује LiO2 батерију, која ради преко новог механизма који се ослања на директне хемијске реакције између дизајнираног молекула и супероксидног радикала/LiO2.. Батерија показује 46 пута повећање капацитета пражњења, низак потенцијал пуњења од 0,7 волти и изузетно дуг животни век, већи од 1.400 циклуса.
„Наш рационално дизајниран молекул PDI-TEMPO отвара нови пут за развој LiO2 батерија високих перформанси. Повећање капацитета односно домета вожње у периоду између пуњења LiO2 батерија био би значајан корак напред за индустрију електричних возила. Уверени смо да наш нови дизајниран молекул може драматично да побољша перформансе литијум-кисеоничких батерија и омогући да нове генерације буду практичне“, закључио је Ванг, пише „Сајенсдејли“.
ЕКОНОМИЈА
Дизел, бензинац, електрични аутомобил – шта се највише исплати?
Коментар