Истраживачи чисте енергије са Технолошког универзитета у Сиднеју (УТС) дизајнирали су молекул за повећање перформанси литијум-супероксид батерија (LiO2) како би електричним возилима омогућили исти домет вожње као аутомобилима на бензин.
Литијум-супероксид батерије користе најсавременијe технологије. Међутим, ова врста батерија наилази на неколико изазова, укључујући низак капацитет пражњења и слабу енергетску ефикасност. Молекул који су истраживачи дизајнирали може истовремено да се позабави овим проблемима.
Професор УТС Гошо Ванг, који је предводио истраживачки , рекао је да је ово откриће решило неколико постојећих препрека и створило могућност за развој дуговечне, енергетски густе литијум-кисеоничне батерије која је веома ефикасна.
„Батерије се суштински мењају. Оне ће олакшати транзицију ка климатски неутралном друштву и отворити нове могућности индустрије за земље попут Аустралије која је богата основним елементима за изградњу батерија. Оне ће такође помоћи комуналним предузећима да побољшају квалитет и поузданост електричне енергије, и владама широм света да постигну нето нулту емисију угљеника“, рекао је Ванг.
Професор Ванг је, такође, нагласио и да студија његовог тима описује LiO2 батерију, која ради преко новог механизма који се ослања на директне хемијске реакције између дизајнираног молекула и супероксидног радикала/LiO2.. Батерија показује 46 пута повећање капацитета пражњења, низак потенцијал пуњења од 0,7 волти и изузетно дуг животни век, већи од 1.400 циклуса.
„Наш рационално дизајниран молекул PDI-TEMPO отвара нови пут за развој LiO2 батерија високих перформанси. Повећање капацитета односно домета вожње у периоду између пуњења LiO2 батерија био би значајан корак напред за индустрију електричних возила. Уверени смо да наш нови дизајниран молекул може драматично да побољша перформансе литијум-кисеоничких батерија и омогући да нове генерације буду практичне“, закључио је Ванг, пише „Сајенсдејли“.