ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Телевизијске куће већ покушавају да сустигну интернетске дивове гејминг индустрије у борби за пажњу млађе публике и, последично, прихода од оглашавања.
Назире се почетак такозваног "метаверзума", што је појам који се односи на систем интерактивних интернетских светова, игара и тродимензионалних састајалишта, који већ сад привлаче милионе корисника, пише Индекс.
Док су старији потрошачи медијских садржаја још увек везани уз традиционалну телевизију, гледаност међу млађима од 35 година се у последњих годину дана преполовила и нагло ће падати како се метаверзум буде развијао, сматрају представници ,немачке компаније Статисти која се бави истраживањем тржишта.
"Млади људи су еволуирали од пасивних проматрача ТВ-а до активних играча и одмакли су се од екрана (рачунара) у корист паметних телефона, рекао је Фредерик Каваца, суоснивач француске фирме специјализоване за дигиталну трансформацију Sysk.
Део приче
Телевизијске куће ће, како би допрле до младих људи, морати да се надмећу с гејминг платформама које већ успостављају доминантну позицију на тржишту и сматрају се претходницима метаверзума.
Половина узрасне групе од 9 до 12 година у САД барем једном недељно користи Роблокс, платформу на којој играју игре, слушају концерте или се једноставно друже с пријатељима, наводи фирма која се бави истраживањем медија Dubit.
Телевизијске куће морају да одаберу хоће ли остати на све мањем тржишту традиционалне телевизије или ће своја лица и брендове почети доводити на платформе метаверзума, рекао је Метју Ворнефорд, саоснивач фирме Dubit.
"То значи доводити људе у свет, учинити их делом приче, играти поред њихових пријатеља, на исти начин као што Дизниленд вама и вашим пријатељима омогућује да будете у њиховом свету с Микијем Маусом", рекао је.
Остати релевантнан
Телевизијске куће имају времена да се прилагоде, али суочавају се с великим изазовом јер истовремено морају да задовоље потребе старијих људи који гледају традиционалну телевизију, средовечних људи који се окрећу стриминг платформама и младих који жуде за интерактивном и друштвеном разонодом.
"Ако желимо остати релевантни, мораћемо се поставити према свим овим типовима коришћења", рекла је Кејти Бреме, водитељка сектора за иновације француске јавне телевизије France Televisions.
Она наводи да је та јавна телевизија још увек у фази истраживања, где се поиграва с проширеном и виртуелном стварношћу како би створила културна и спортска искуства.
Највећи изазов, међутим, могао би бити финансијске природе.
Телевизијске куће досад нису биле погођене падом прихода од оглашавања због технолошког напретка, као што је то био случај других традиционалних медија попут новина.
То би се могло променити "брже него што људи схватају", рекао је Ворнефорд.
Раније је било тешко преместити телевизијске огласе у свет гејминга јер су индивидуалне компаније стварале игре "које су закључале и заробиле сву вредност", додао је.
Међутим, метаверзум нуди много отвореније поље деловања, на којем брендови имају пуно више могућности промоције и директне продаје добара корисницима, преноси портал Индекс.
Модне и луксузне марке већ зарађују милионе продајући виртуелну одећу и предмете на гејминг платформама.
"Ако желе допрети до младих људи, хоће ли компаније наставити ићи на телевизију или ће отићи негде где се млади људи заиста налазе - у гејминг и метаверзум", упитао је Ворнефорд.