ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
„Током 2024. године планирамо да покренемо производњу авиона ‘Суперџет’ са домаћим моторима ПД-8, који ће заменити увозне. План је да се производи 20 авиона годишње“, рекао је он наступајући на Савету федерације.
Како је изјавио раније директор Јуриј Слусар први авион SSJ100 са руским моторима ПД-8 ће бити произведен у првом кварталу 2023. године.
„Суперџет 100“ (SSJ100) је руски регионални путнички млазни авион, чији је капацитет 98 путника и има домет до 4.400 километара.
Авион је први пут полетео у мају 2008. године, а у комерцијалној употреби је од 2011. године. „Уједињена корпорација за производњу авиона“ тренутно ради на новим варијантама авиона „SSJ New“ и план је да се максимално могуће замене увозне компоненте на домаће.
Европска унија је, у оквиру санкција које су настале услед војне операције у Украјини, забранила испоруку Русији цивилних авиона и делова, а Брисел је обећао да ће све уговоре прекинути са руским компанијама. Поред тога забрањене су и све услуге одржавања авиона као и осигурања.
Према речима премијера Русије Михаила Мишустина, покушали су да „укину авиоиндустрију“. Влада Русије намерава да ове године субвенционише оперативне активности аеродрома и авио-компанија у вредности од сто милијарди рубаља (нешто више од једне милијарде евра).
Производња авиона „Суперџет 100“ (SSJ100) је раније реализована у сарадњи са „Боингом“ и италијанском компанијом „Финмеханика“.