ЕКОНОМИЈА

Да ли ће ауто-пут у Црној Гори бити отворен пре сезоне - у мају, по свему судећи, неће

Још се не зна када би приоритетна деоница ауто-пута Бар-Бољаре могла да буде отворена за саобраћај.
Sputnik
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

То је изјавио директор „Директората за државне путеве у Министарству капиталних инвестиција Мирослав Машић“. Циљ је, како је казао за „ТВ Вијести“, да се то уради у што скорије време.
Машић и Јован Ивановић, представник надзора „Ингероп Геодата“, сложили су се да је јун реалнија опција него мај.
„Учинићемо да током маја добијемо више безбедносних система и онда ћемо правити пресек, да видимо када ће бити тачан датум отварања ауто-пута“, казао је извршни директор „Монтепута“ Милан Љиљанић, преносе „Вијести“.
На питање да ли то може бити јун, рекао је да иду „ка томе да то буде у том периоду“.
„Сви радимо на томе да се пусти у саобраћај пре сезоне, а пре тога морамо испунити услове који се тичу безбедног обављања саобраћаја“, рекао је Машић.
Он је појаснио да се саобраћај може одвијати и током пробног режима, али да надлежне инстанце морају рећи да је пут безбедан. Казао је да се све од 17. новембра 2020. сматра кашњењем.
Љиљанић је такође рекао да ће тежити да отварање буде пре сезоне, али није могао прецизирати када.
„Потребно је да се поклопе две ствари - да се заврше сви радови на траси и да смо ми као „Монтепут“ спремни за управљање ауто-путем“, додао је.
Ивановић је рекао је да постоје примедбе које још нису отклоњене.
„Имамо недостатке које сврставамо у више категорија. Рецимо, недостаци који се односе на радове који треба да се заврше и недостаци који подразумевају да се обезбеди захтевана документација током процедуре техничког пријема и оверавања од стране нас инжењера“, појаснио је.
Ивановић је рекао да су грађевински радови на главној траси завршени, а да се тренутно изводе радови на санацији мањих недостатака.
„Остало је 30 километара са стране Србије и 72 километра са стране Црне Горе. Пуне бенефите ћемо имати кад се то повеже и кад будемо путовали од Подгорице до Београда за три и по сата“.
Машић је рекао да је ретко који пут финансијски исплатив, већ да се мора сагледати шира слика и потреба Црне Горе да буде повезана са европским коридорима.

Максимална брзина по европским стандардима

Машић је рекао да ће максимална брзина на приоритетној деоници бити 100 километара на сат. „Са оваквом конфигурацијом терена и по европским стандардима, на оваквим теренима је то дозвољена брзина“, појаснио је.
Подсетио је и да је предлог да цена путарине буде 3,5 евра на релацији Подгорица - Колашин.

Обезбеђењу плаћано по пет евра за проласке

Љиљанић је подсетио да је компанија „ЦРБЦ“ задужена да контролише саобраћај на приоритетној деоници ауто-пута.
На питање „ТВ Вијести“ како је могуће да се „пола Црне Горе“ возило неотвореном деоницом, рекао је да су уз помоћ Управе полиције спречени нелегални уласци.
Досад нико није санкционисан.
„ЦРБЦ“ је увео нове пропуснице и уведено је патролирање дуж ауто-пута“, додао је он.
Истакао је да је највише злоупотреба било током скијашке сезоне.
„Поред лажних пропусница, било је и да су се плаћали радници обезбеђења за проласке, незванична цена је била пет евра“, навео је директор „Монтепута“.
Полиција је помогла и у спречавању крађа, којих је, како је казао, био велики број, што је успорило и радове.
Коментар