ЕКОНОМИЈА

Послови за „европску плату“: Мало ко хоће да их ради, а послодавци се утркују ко ће више да плати

Прва помисао на помен добро плаћених послова у Србији су углавном послови инжењера и програмера. Међутим, то нису једнини послови у Србији од којих може добро да се заради.
Sputnik
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

Постоје и многи други, за које нису потребне факултетске дипломе и који могу да донесу такозване „европске плате“, а које у последње време мало ко хоће да ради осим оних који се њима баве годинама.
Бављење програмирањем и делатностима које су сличне званично јесте најисплативије, али не и једино исплативо. Мајсторски и сезонски послови данас су доста запостављени, а тражња је све већа. Управо због недостатка мајстора на тржишту рада, њихове зараде достижу западноевропске стандарде!

Водоинсталатери

Често чујемо да су управо занати остали у „другом плану“ у последњих неколико година и да нам недостаје квалитетних мајстора. Они који су били довољно мудри да однегују ове вештине данас могу да задовољно трљају руке.
Мајстори за свој рад месечно зараде и више од 200.000 динара. У случају да су специјализовани за посебну област у оквиру свог заната, зарада им експоненцијално расте, пише „Блиц бизнис“.
молер

Молери

Мањак грађевинских радника у Србији је огроман, те се и други занати поред водоинсталатера много више плаћају него раније. Посао молера није лак, али многи су од овог заната „бежали“ не схватајући да ове занатлије већ годинама имају месечна примања са пет нула.
Чак и обични радници, помоћници мајстора, данас су плаћени са више од 60.000 динара месечно, а мајстори зарађују углавном барем дупло више.
Возач камиона

Возачи

У Србији тренутно мањка и возача камиона, аутобуса, а званичне бројке кажу да их је 8.000 мање него што је потребно. Као и у претходним случајевима, баш због мањка квалификованих радника, послодавци се утркују да им дају већу плату.
Сада у Србији зараде у просеку око 1.000 евра, али плате често буду и дупло више.
У случају да се упуте у иностранство, где је потражња за возачима још већа, могу да зараде и по неколико хиљада евра месечно.
Коментар