КУЛТУРА

Од „Бештија“ до „Валтера“ – изложба „Трагови једног времена: Филмски плакат 1970-1979”

Нова изложба филмских плаката „Трагови једног времена: Филмски плакат 1970-1979” биће свечано отворена сутра, 5. маја у 19 часова у Дворани Културног центра Београда.
Sputnik
ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ

Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).

На изложби ће бити представљен 41 филмски плакат из периода од 1970. до 1979. године, из фундуса и архиве Филмског центра Србије. Изложба ће трајати до 10. јула у Филмској галерији КЦБ-а, односно у холу Дворане Културног центра.
На изложби ће бити представљени плакати који су урађени за популарне ратне спектакле, као што су „Сутјеска“ Стипе Делића, „Ужичка република“ Жике Митровића, „Партизанска ескадрила“ Хајрудина Крваваца, као и плакат филма „Валтер брани Сарајево“, такође у режији Крваваца, најгледанијег југословенског филма који представља врхунац „југо-вестерна“.
У избору су се нашли и плакати за филмове „Црвени удар“ (Предраг Голубовић), „Двобој за јужну пругу“ (Здравко Велимировић), „Окупација у 26 слика“ (Лордан Зафрановић), „Издајице и ратни злочинци“ (Столе Јанковић), као и плакати за филмове „Нокаут“ (Боро Драшковић), „Љубавни живот Будимира Трајковића“ (Дејан Караклајић), „Човек кога треба убити“ (Вељко Булајић)…
У тексту др Јована Чекића, написаном за каталог изложбе, између осталог стоји: „Са седамдесетима почиње етаблирање масовне културе у Југославији, док се истовремено профилишу прве филмске, музичке, спортске и телевизијске звезде“.
„Уколико је у почетку у питању доминантно симболички капитал, са приближавањем масовне забаве медијским стандардима Запада, почињу се јасно оцртавати први обриси селебрити културе. У том тренутку нове филмске звезде и познати из различитих регистара масовне културе припремаће тло за будуће капиталисте економије пажње.“
Приступи који комбинују минимални графички поступак и лице популарних глумаца може се уочити на плакатима за филмове „Жута“ (Владимир Тадеј), „Бурдуш“ (Мића Поповић), „Павиљон 6“ (Лучијан Пинтилије)… Нека решења доносе само цртачку бравурозност остајући минимална као што је случај са „Бештијама“ (Живко Николић), „Дервиш и смрт“ (Здравко Велимировић) или „Бубе у глави“ (Миша Радивојевић).
Планирано је да изложба „Трагови једног времена: Филмски плакат 1970-1979” након Београда обиђе и друге градове у Србији, баш као што је био случај са изложбом „Трагови једног времена: Филмски плакат 1945-1970”.
КУЛТУРА
Пола века „Валтера“: Партизански вестерн који је покорио Кину
Коментар