ВАЖНО ОБАВЕШТЕЊЕ
Због учесталих хакерских напада и ометања сајта Спутњик Србија и наших канала на Фејсбуку и Јутјубу, све вести пратите и на каналу Спутњик Србија на Телеграму и преко мобилне апликације која ради неометано, а коју можете преузети са овог линка, а видео садржај на платформи „Одиси“ (odysee.com), као и на платформи „Рамбл“ (rumble.com).
Да би се то избегло, потребно је придржавати се неколико једноставних савета.
Не укључујте климу одмах након покретања мотора
Један од најкориснијих трикова када је у питању стварање мањег стреса на компресору је да се клима не пали одмах након покретања возила, јер се на тај начин ствара веће оптерећење.
Укључите климатизацију бар неколико секунди након покретања мотора. Исто правило важи и што се тиче гашења климе — то треба учинити неколико минута пре доласка на коначну дестинацију.
Поступно појачавање
Кад је напољу јако вруће, искушење да уђете у аутомобил и упалите климатизацију у пуној снази је готово неодољиво. Покушајте да се суздржите, јер нема горег начина злоупотребе расхладног система.
Боља опција је да се проветри унутрашњост возила, а затим постепено појачава степен климатизације. Идеална температура је између 21 и 23 степена.
Дугме за рециркулацију
Дугме са нацртаним аутомобилом с малом стрелицом која се враћа један је од најмање коришћених контрола у аутомобилу. Његова је сврха да, уместо да узима ваздух споља, систем користи ваздух који се већ налази унутар кабине.
Требало би имати у виду да се не може дуго користити, јер се тај ваздух на крају прореди и постане влажан, али може бити од користи за хлађење унутрашњости у врелим данима.
Проверите акумулатор и ремен
Четврти савет односи се на два кључна елемента аутомобила, а реч је о акумулатору и помоћном ремену. Дакле, ако је први већ јако стар или је други попустио, вероватно ће доћи до кварова у капацитету хлађења.
Унутрашњи отвори за вентилацију
Спољна решетка и унутрашњи отвори за вентилацију су најприступачнији делови возила и требало би их одржавати чистим ако желите исправан проток ваздуха.
Тиме не само да се продужава век трајања уређаја у оптималним условима, већ и мање нечистоћа и бактерија доспева у дисајне путеве.
Без климе у граду и на кратким релацијама
Укључивање климе на ауто-путу је делотворније од отвореног прозора, али у граду и на кратким релацијама није, објавио је „Јутарњи лист“.
Прво, зато што при малим брзинама аеродинамички отпор узрокован отвореним прозорима није толико велики. Други разлог је тај што ваздух није успео довољно да расхлади кабину.