Као директор музеја сам објективно одговоран за грешку која је наштетила угледу највеће музејске установе у Словенији, због чега искрено жалим, рекао је Цар за словеначке медије. Полиција је отворила истрагу о овом случају.
Отварање изложбе уметничких дела из приватне колекције породице Бољковац у љубљанском музеју отказано је у последњи тренутак како би се избегао скандал будући да су, према тврдњама искусних стручњака, слике приписане великим мајсторима „очити фалсификати“, преносе словеначки медији.
Музеј је најавио да ће на изложби бити изложено 16 уметничких радова из приватне збирке обитељи Бољковац, а реч је о делима „признатих сликара 19. и 20. века“, међу којима су Пабло Пикасо, Анри Матис, Пол Сезан, Жуан Миро, Едгар Дега, Тулуз Лотрек, Марк Шагал, Казимир Маљевич и други.
Међутим, познати словеначки историчари уметности и критичари тврде да је реч о „очитим фалсификатима“.
Експерт за сликарство Александер Басин казао је да су слике погрешно приписане великим мајсторима сликарства и да се ради о фалсификатима већ на први поглед, што би требало да буде јасно и онима који су упућенији у сликарство, а не само стручњацима.
Сасвим је могуће да се и у Словенији нађе понека графика врхунских европских и светских сликара, али не и њихове оригиналне слике, а да је реч о оригиналима вределе би милијарде евра, преносе словеначки медији наводе критичара.
Медији критикују директора музеја, наводећи да није стручан за то место, јер је по образовању стручњак за рачунаре, а докторирао је историју.
Културни скандал добио је и политичку димензију, пошто је Цар кадар странке доскорашњег премијера Јанеза Јанше, а нова влада Роберта Голоба најавила је проверу и ревизију свих запошљавања и напредовања у рангу јавних службеника и запослених у државној управи у протекле две године.
Из Јаншине странке већ су раније поручили да нова власт тако најављује „кадровски цунами“, односно политичку чистку, преноси Хина.