Према плану, камиони ће, у две смене, дневно испоручивати 400 до 600 тона угља.
Како је саопштено из Рудника, на железничкој станици у Пријепољу угаљ ће се утоваривати у теретне вагоне, као што је и прецизирано у уговору.
„Ово је велики дан за Рудник угља, јер смо успели да пронађемо значајно тржиште за пласман нашег производа. Старији Пљевљаци добро памте колоне рудничких камиона који су извозили угаљ у Србију. Данас, присуствујемо обнови те сарадње, и то на обострано задовољство“, поручио је извршни директор Рудника Милан Лекић.
Данас је у Србију транспортован тзв. мање калоричан угаљ - топлотне моћи 8.000-8.500 килоџула по килограму. Лекић се осврнуо и на коментаре и медијске написе који су доводили у питање исплативост овог аранжмана.
„Рудник угља продаје калорију, а не тону - метафорички речено. Цена угља се формира на основу калоричне моћи угља, и то је нешто са чим не морају да буду упознати сви грађани, али би то и те како морали да знају сви вајни експерти који зарад ускостраначког ћара или из неких других мотива негативно коментаришу овај уговор. Дакле, по калоричној моћи угља, а на основу базне цене, формира се цена угља. Базна цена за ЕПС на 8.000 кЈ/кг износи 28,80 евра, док је цена за Термоелектрану Пљевља за топлотну моћ од 9.211 кЈ/кг – 27 евра. То је цена за ситне гранулате из ценовника. За топлотну моћ од 9.211 кЈ/кг, која се дистрибуира Термоелектрани, цена угља за ЕПС износила би 33,15 евра по тони, што је за 20 одсто виша цена за исту калоричну моћ у односу на Термоелектрану, а то је значајан проценат“, саопштио је Лекић, објавила је РТЦГ.