Главни разлог за слаб физички обим промета у тиватској ваздушној луци је губитак три од четири највећа тржишта које овај аеродром имао: Русије одакле авиони за Црну Гору из политичких разлога не лете већ трећу годину заредом, Бјелорусије одакле летова нема већ другу годину, те Украјине због кризе у тој држави.
Из Украјине је прошле године пет авио превозника свакодневно летјело, из пет украјинских градова, до Тивта и по седам летова на дан. Послије Србије, Украјина је прошле године била друго најзначајније тржиште тиватског Аеродрома.
У тој ваздушној луци лани је у ово доба године дневно у просјеку опслуживано између 20 и 25 великих путничких авиона. Ове године, број превозника који лете за Тиват је драстично мањи него лани, па овдашњи аеродром тренутно, на почетку шпица главне љетње туристичке сезоне, у просјеку опслужује само око 10 авиона на дан.
Аеродром у Тивту
© Фото : Уступио Спутњику Младен Стојовић
Иако су неки превозници са запада и сјевера Европе појачали саобраћај са Тивтом а појавили су се и неки потпуно нови попут „Туркиш ерлајнса“, то је било апсолутно недовољно да компензира огромне минусе које аеродром трпи због прекида саобраћаја са Русијом, Украјином и Бјелорусијомм а изостало је и отварање неких громогласно раније од менаџмента АЦГ најављиваних нових линија и тржишта, попут линије из Ријада компаније „Флyнас“ из Саудијске Арабије.
За пет мјесеци ове године аеродром Тиват је остварио укупан промет од само 110.847 путника што је знатно слабије од резултата у претходним сезонама, не рачунајући кризну 2020. годину. У односу на прошлогодишњи укупан промет од 667.200 путника, испада да је аеродром Тиват за пет мјесеци ове године постигао тек непуних 17 одсто ранијих резултата.