ЕКОНОМИЈА

„Ер Србији“ стигао једнострани захтев да смањи број путника из Амстердама

„Ер Србија“ добила је једнострани захтев од аеродрома Шипхол у Амстердаму (АМС).
Sputnik
Реч је о захтеву да српска компанија од четвртка 7. јула до краја јула смањи број седишта у понуди на летовима из Амстердама ка Београду.
Аеродром Шипхол тај захтев правда чињеницом да због недостатка радне снаге, превасходно на безбедносној контроли, не може да организује процес рада који би омогућио опслугу авиона на време при постојећем обиму саобраћаја. „Ер Србија“ у овом тренутку лети девет пута недељно до Амстердама, саопштено је из српске авио-компаније.
Српској националној авио-компанији, као и свим другим авио-компанијама које саобраћају са овог аеродрома, достављене су квоте којима се регулише максимални број расположивих седишта на одлазним летовима из Амстердама. С друге стране, на долазним летовима ка Амстердаму, таква ограничења не постоје.
„„Ер Србија“ сматра да јој се, наметањем поменуте врсте ограничења и лимитирањем броја путника по лету наноси велика финансијска и репутациона штета, пре свега због бројних путника са купљеним картама којима ће укрцавање бити ускраћено у случају попуњености авиона преко дозвољеног капацитета у складу са додељеном квотом за конкретне дане, иако ће на тим летовима остати слободна места, али и због репутације компаније у широј јавности. „Ер Србија“ такође сматра да овакав потез није заснован на односу међусобног поштовања и уважавања, имајући у виду да српска национална компанија на тој рути непрекидно лети већ преко 50 година и да је била једини превозник који је током дужег периода за време пандемије вируса корона одржавао саобраћај између Београда и Амстердама“, наводи се у саопштењу, преноси Б92.
Како се додаје, компанија ће упутити допис аеродрому Шипхол са молбом да се захтев поново размотри и да се од њега одустане, а тренутно се испитују правне могућности да се захтева надокнада штете која би „Ер Србији“ била причињена том једностраном одлуком.
Поред тога, када је реч о другој авио-компанији, која је релативно недавно, после тридесетогодишње паузе, успоставила летове и која у овом тренутку такође лети између Београда и Амстердама и то два пута дневно, она ће бити у предности, имајући у виду да је њој Шипхол матични аеродром и да су јој стога на располагању различите могућности да прилагоди смањење броја седишта својим потребама.
„Сматрамо да се тиме озбиљно нарушавају начела конкурентности двеју авио-компанија које лете на тој рути“, наводи се у саопштењу „Ер Србије“.
На крају, српска национална авио-компанија, као и све друге компаније, била је у обавези да планира и обави све летове ка амстердамском аеродрому према историјским слотовима, без могућности смањења обима саобраћаја, а сходно политици задржавања историјских слотова усвојеној од стране надлежних институција ЕУ.
Парадоксално, донета је нова уредба којом се од авио-компанија сада тражи да смањују капацитет и отказују летове, који су у међувремену распродати услед повећане тражње за путовањима овог лета.
Коментар