ЕКОНОМИЈА

Кад стају поскупљења у Србији: Шта кажу детаљне процене, да ли ће се инфлација смирити пре него у ЕУ

У Србији се, према прогнозама, почетак смиривања инфлације може очекивати у јулу, док ће се инфлација у европским земљама, према очекивањима, смирити крајем лета, рекао је директор Републичког завода за статистику Миладин Ковачевић.
Sputnik
"Она јесте прекорачила 10,4 посто у мају, у јуну ће вероватно отићи и даље, али у јулу бисмо могли очекивати да се вратимо назад и да почне да се смирује", рекао је Ковачевић за РТС.
Додао је да Европска централна банка није подизала основну камату, али да је предузела друге рестриктивне мере у монетарној сфери, али да та институција не очекује убрзање инфлације, већ смиривање.
Говорећи о ситуацији у САД, Ковачевић је навео да је инфлација у тој земљи достигла четворогодишњи максимум од 8,6 одсто и оценио је да се очекује исто што се очекује и у Европи, пошто је америчко тржиште мање захваћено кризом у Украјини.
Додао је да индустрија не може лако преживети без гаса и нафте, али и да се широм света враћају термоелектране на угаљ и фабрике челика.
"Украјински ток је опструиран од саме Украјине, Северни ток 2 није ни стављен у функцију, под утицајем Америке. Све у свему, на некој танкој нити се држи снабдевање гасом моћне немачке индустрије. Ако и то престане, заиста криза може бити толико тешка да ће цела Европа осетити, не рецесију, него шок, рецесиони шок који ће наступити", рекао је Миладин Ковачевић.
Истакао је да се енергетска зависност не може брзо превазићи, као и да је питање да ли уопште може, као и да нигде нисмо видели јасну евиденцију о количинама и да се једино причало о појачању увоза ЛНГ гаса из САД, али да се утврдило да и даље не постоји потребна инфраструктура за његов увоз.
Говорећи о кризи у авио-индустрији, Ковачевић је оценио да је реч о несналажењу у новим околностима и да је алармантна ситуација то што се од авио-компанија тражи да смање број седишта и путника због тога што не могу да услуже велики број путника.
"Још увек се не схвата да је најоскуднији ресурс људски ресурс и да ту мора доћи до промене структуре трошкова, и у тим компанијама, и у бризи држава око тога шта ће се одржати у саобраћају, јер то су околности које представљају осујећење за цело друштво, а да те државе слабо реагују", рекао је Ковачевић.
Коментар