Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
„Макрон мора дати оставку! Издао је Француску, њене компаније, њену државу, правду, народ! Напоље!“, рекао је лидер партије Патриоти Флоријан Филипо. Он је позвао опозиционе партије да иницирају гласање о поверењу Макрону.
Фабијан Расел, лидер Комунистичке партије Француске исказао је сличне ставове, рекавши да је Макрон радио у корист богатих, уместо да штити француске грађане.
Опозиција тражи истрагу у парламенту
Жордан Бардела, лидер Националног савеза, на чијем челу је донедавно била Марин Ле Пен, оптужио је Макрона да је приватне интересе ставио испред државних.
„Каријера Емануела Макрона има једну константност, заједничку нит: да служи приватним интересима, често страним, пре него националним интересима“, твитовао је Бардела.
Парламентарна фракција партије „Непокорна Француска“ председничког кандидата Жан Лик Меланшона, већ је најавила да ће затражити оснивање парламентарне комисије која би истраживала Макронове наводне везе са Убером.
„Ради се о веома озбиљној оптужби да је Макрон, улазећи у тајни аранжман са компанијом, мењао прописе који се тичу такси-превоза. Шта можемо да научимо из тога? Очигледно, морамо да постављамо питања, морамо да идемо пред власт, да направимо комисију за истрагу“, рекао је посланик „Непокорне Француске“ Алексис Корбије, преноси Спутњик интернешнел.
Везе политичара и Убера
Хиљаде докумената до којих су дошли медији, разоткрили су како су политичари, као што су Емануел Макрон и бивша комесарка ЕУ Нели Крос, помагали компанији Убер у намери да се прошири у Европи на штету такси индустрије.
Како наводи Гардијан, откривено је како је Убер кршио законе, варао полицију, користио насиље над возачима и тајно лобирао код влада током своје глобалне експанзије.
У документима се открива како је лобирање вредно 90 милиона долара годишње и напори да се регрутују пријатељски политичари, помогло у кампањи Убера да наруши европску такси индустрију.
Макрон, који је био министар економије од 2014. до 2016, у документима се оптужује да је био у контакту са тадашњим Уберовим контроверзним шефом Трависом Калаником, коме је рекао да ће променити законе у корист те компаније.
Париз је био поприште европског лансирања Убера и наишао је на јак отпор такси индустрије, што је кулминирало насилним протестима на улицама.
Тајни састанци Макрона и контроверзног директора
Документа показују да су се Макрон и Каланик састали најмање четири пута - у Паризу, у Давосу, у Швајцарској - а да је пријављен само састанак у Давосу. У једном тренутку Убер је писао Макрону, рекавши да је „изузетно захвалан“.
„Отвореност и добродошлица коју добијамо је неуобичајена у односима између владе и индустрије“, стоји у документима.
Након што су се појавили документи, огласио се Макронов портпарол.
„Његове функције су га природно довеле до сусрета и интеракције са многим компанијама које су биле ангажоване у оштром помаку који је током тих година наступио у сектору услуга, који је морао бити олакшан откључавањем административних и регулаторних препрека“, стоји у мејлу Макроновог портпарола.