КУЛТУРА

Зафрановић о „Дјеци Козаре“: Уметнички крик против зла

Два месеца пре почетка снимања, у близини Градишке (Република Српска), почела је изградња сценографије за филм Лордана Зафрановића „Златни рез 42“.
Sputnik
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Сценарио „Дјеца Козаре“ који је Арсен Диклић написао још 1986. године, Зафрановић је адаптирао и увео поједине нове сцене које ће што верније приказати догађаје из лета 1942.
Само изградња сценографије трајаће пуна два месеца, како би се уз све остале припреме које трају дуже од пола године, постигла визуелна аутентичност епохе и испунила креативна замисао прослављеног редитеља.
„Градићемо Јасеновац у близини правог, по скицама које сам израдио. Унапред ће се знати где је која барака, управна зграда, где улази воз... Предводићу екипу најбољих људи који имају огромно искуство и жељу да се направи филм који говори о страдању српске деце и становништва са Козаре, али и о концентрационом логору Јасеновац током Другог светског рата“, недавно изјавио је Зафрановић.
Ауторску екипу чини више од 60 професионалаца из целог региона, планирано је да снимање почне средином септембра и трајаће скоро годину дана.
Зафрановић тренутно ради на одабиру глумачке поставке која ће бити позната до краја лета, а чиниће је глумци из целе бивше Југославије.
„Овај филм сам дуго спремао и радим га да се не заборави. Ово је филм о злу, којим желим да зауставим свако даље зло. Филм је уметнички крик да се зло више никада не понови“, изјавио је Зафрановић за Танјуг.
Некадашњи студент престижне Прашке филмске школе ФАМУ, годинама се бави анализом зла у време фашизма, што се јасно огледа у његовој ратној трилогији – „Окупација у 26 слика“ (1978), „Пад Италије“ (1981) и „Вечерња звона“ (1986), филму „Крв и пепео Јасеновца“ (1983) или документарцу „Залазак стољећа – Тестамент Л. З.“ (1994).
ФЕСТ Лордан Зафрановић: У Хрватској је рестаурација усташтва, опасност је ту
Коментар