ЕКОНОМИЈА

Које дестинације у Србији привлаче домаће, а које стране туристе

Српски туризам у текућој години оборио је рекорде. Место више тражи се у готово свим бањама, на планинама, језерима, рекама, али и у сеоским срединама. Директорка Туристичке организације Србије Марија Лабовић каже да грађани Србије најчешће бирају бање и планинске центре док се странци најпре одлучују за градове – Београд, Нови Сад, Суботицу, Ниш.
Sputnik
Пратите Спутњик и на летовању

Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com

Марија Лабовић је навела да је у Србији у првих шест месеци регистровано скоро пет милиона ноћења. Према њеним речима, више фактора је допринело оваквим резултатима.
"На првом месту, велики број домаћих туриста, нарочито захваљујући ваучерима. С друге стране, поново имамо иностране туристе који су се вратили у Србију. Када су ноћења у питању, чак за 85 одсто имамо више ноћења иностраних туриста у односу на прошлу годину", објашњава Лабовићева за јавни сервис.
Овог лета домаћи туристи бирају бање и планинске центре.
"Најпосећенија су Врњачка бања, Сокобања, Пролом бања, Луковска бања, затим планине Златибор, Тара, Дивчибаре, Копаоник... Заиста се тражи кревет више и у бањама и у планинским центрима", наводи Лабовићева.
С друге стране, странци се најчешће одлучују да посете градове широм Србије.
Она каже да се инострани туристи у 50 одсто случајева одлучују за Београд, док туристи из региона чешће бирају и друге дестинације у Србији.
"Када су странци у питању, чак 87 одсто свих страних туриста који дођу у Србију бораве у неком од градова – њих чак 50 одсто у Београду, затим су ту Нови Сад, Суботица, Ниш", указује Лабовићева.
Каже да су најбројнији туристи из Русије, Турске, Босне и Херцеговине, Северне Македоније и Црне Горе, Хрватске и Словеније. У Београду има доста туриста из Немачке, а све су бројнији и они из Кине, који су 2019. године били први по броју ноћења.
Директорка ТОС-а напомиње да се траже радници у туризму и да је квалификована радна снага више него дефицитарна у овом периоду.
"Зато мислимо да је потребно да се додатно улаже у образовање, када су та занимања у питању и не само то, већ и да се побољшају услови за људе које раде у туризму, јер плате би морале да прате и потражњу за радницима, тако да мислимо да је то један од начина да задржимо раднике у Србији", истакла је она.
Коментар