Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Река са највише имена, овог лета могла би се заједнички описати у свих 10 земаља кроз које протиче – силни Дунав ослабио. Због тога су од извора примењена ограничења на пловидбу.
„Велики крузери, путнички саобраћај је скоро па заустављен, будући да путнички бродови чешће имају дубљи газ него теретни, и због тога су они онемогућени и на Дунаву и на Рајни да саобраћају. С друге стране теретни саобраћај није прекинут, али сви велики бродови иду са уврх главе са четвртином, а најчешће са петином могућег оптерећења. Сва нафта, лож-уље, грађевински материјал, који се иначе рекама транспортује, сада се много спорије транспортује“, пише РТС.
Новосађани шетају Дунавом
© Tanjug / NENAD MIHAJLOVIC
Мање терета носи веће трошкове
Са финансијским губицима плови се и појединим деловима на 588 километара дугој траси Дунава кроз Србију. Обуставе саобраћаја, кажу надлежни, упркос великој суши нема, али има проблема.
„Највеће проблеме смо имали на секторима Аранкинада и Чортановци. Аранкинада је у међувремену регулисана и ту немамо више проблем, а што се тиче Чортановаца, радови су у току“, каже помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић.
„Дунав је толико опао да се за сваким бродом који прође диже облак прашине“, речи су новосадског кантаутора, а данашања слика из тог града показује да није тако далеко од те пошалице.
Пешчани спрудови у близини Жежељевог моста у Новом Саду
© Tanjug / NENAD MIHAJLOVIC
Израњају пешчана острва
На 10 километара кроз Нови Сад из воде су изронила пешчана острва, која претходних дана нису успели да избегну сви – насукало се неколико баржи и бродова.
Пешчани спрудови у Новом Саду нису чудо. Виђали су их Новосађани и претходних година, али у овој количини и овом броју кажу не памте још од 2003. У овом тренутку Дунав је за око два метра нижи него просечно.
„Овакво стање нисмо имали одавно. Разлог појаве је изузетно мала количина атмосферских падавина, па онда плус и мала количина снега на планинама у току зиме и то је резултирало опадањем водостаја“, објашњава Божидар Белош из „Вода Војводине“.
Ниво Дунава код Новог Сада опао је за два метра
© Tanjug / NENAD MIHAJLOVIC
Са најтежим условима за пловидбу сусрећу се бродови које се упуте у Бугарску.
„Низводно од Србије имамо огроман проблем у Бугарској, где је потпуна обустава пловидбе у сектору Белене или Дунавица. Тако да је то озбиљан проблем који на нас утиче, зато што један део угља који треба да се превезе за потребе термоелектране 'Никола Тесла' долази из Бугарске, преко луке Русе“, каже Ковачевић.
За решење проблема рецепт је једноставан, али неизвестан. Киша. Када ће, нико не зна сигурно, нагађа се да би бар накратко стање могло да се поправи за десетак дана.