Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
Образлажући разлоге поскупљења генерални секретар УОС Душко Јовановић каже да је основни разлог за повећање цене полисе осигурања од аутоодговорности раст цене резервних делова који је условљен инфлацијом на светском нивоу.
„Ту је и раст цена услуга транспорта и процене штете, а значајна ставка су и веће цене радног часа у сервисима јер су цене код нас достигле оне које су актуелне у најразвијенијим европским државама“, каже Јовановић.
Он истиче да се ситуација на тржишту аутомобила неповољно одражава на пословање друштава за осигурање у делу аутоодговорности.
Разлог томе је, како каже, јер се с једне стране производе све софистициранија и скупља возила, пре свега електрична, која су подложнија оштећењима, а са друге стране скачу цене половних возила на тржишту, које су репер за одређивање накнаде штета на возилима.
Наглашава и да је претходни пут цена полисе осигурања од аутоодговорности промењена 1. јула 2014. године а да је од тада до данас у Србији забележена инфлација од 20,68 одсто.
Јовановић каже да не би требало заборавити и повећање лимита за накнаду штета које прописује Закон о обавезном осигурању у саобраћају, што је континуиран процес који подразума постепено повећање лимита за накнаду штета.
„Од момента када су актуелни лимити по једном саобраћајној незгоди ступили на снагу, до данас, дошло је до раста накнада за исти тип повреда од око 20 одсто. Тај раст биће настављен како се лимити буду повећавали и прилагођавали Европској унији“, каже он.
Подсећа и на одлуку Савета Бироа зелене карте да све земље чланице, укључујући и Србију, од 1. јануара 2021. преузму плаћање за све штете причињене возилима регистрованим у земљи и до три месеца по истеку регистрације.
„До измене прописа гаранција је важила до момента док је возило регистровано а то ће довести до радикалног скока броја и износа штета са међународним елементом“, каже Јовановић за Танјуг.
Додаје да ће те штете пасти директно на терет Удружења осигуравача Србије које обавља функцију бироа зелене карте и посредно на домаће осигураваче који учествују у финансирању.