Пратите Спутњик и на летовању
Спутњик Србија неометано можете читати широм Европе на мобилној апликацији коју ћете пронаћи ОВДЕ. Апликацију такође можете преузети и путем линка apkfab.com
„Проблеми са недостатком професионалних возача су кренули пре више од десет година, односно са укидањем обавезног служења војног рока, јер је раније управо у војсци продукован веома велики број возача. Такође је подигнута старосна границе за приступ професији посебно када је реч о возачима аутобуса јер код нас возачки испит за вожњу аутобуса може да се полаже тек са 24 године, а у неким земљама је то могуће већ са 18 година“, истиче он.
Наводи да је до мањка возача дошло и због демографске слике у Србији односно старења становништва и смањења популације, а све то у ситуацији када се у земљи отварају фабрике и транспортне услуге су све траженије.
Према његовим речима, недостатак ове радне снаге подстакнут је законским одредбама којима се ограничава радно време возача што је од 2015. године још више повећало потребе за возачима.
„Имамо велику флуктуацију запослених и ситуацију да недостатак радне снаге не дозвољава добру селекцију па је због тога и квалитет услуге значајно пао. На то упозоравамо годинама и нешто би коначно морало да се предузме“, сматра Алексић.
Објашњавајући зашто и поред добрих плата људи нерадо иду у возаче каже да томе између осталог доприноси и то што није лако односно што много кошта да се постане професионални возач.
„Неопходно је издвојити велику суму новца да се обави обука и положи испит, а касније возачи сваке године морају да иду на једнодневну обуку која такође пуно кошта“, каже он.
Коментаришући изјаве самих возача које су се последњих дана могле чути, а поводом аутобуских несрећа, да морају да раде и више него што је законом прописано, те да возе уморни, Алексић каже да то не би смело да се догађа.
„Сами возачи не би требало на то да пристану. С друге стране недостатак возача намеће да неки неодговорни послодавци врше притисак на своје запослене да крше законе“, наводи Алексић за Танјуг.