После успешне демонстрације прототипа који може да се напуни за само три минуте у више од 10.000 циклуса током свог века, фирма „Adden Energy“, која је део Универзитета Харвард, добила је 5,15 милиона долара за даљи развој технологије, с циљем њене комерцијализације у блиској будућности, пише „Индипендент“.
Како би се убрзала примена ове технологије, извршни директор фирме „Adden Energy“ Вилијам Фицхју, очекује да ће привући оних 37 одсто Американаца који немају своје гараже, па стога не могу своја електрична возила да пуне преко ноћи код куће.
„Широка примена електричних возила захтева батерије које могу да задовоље различите потребе потрошача. Аутомобили се морају пунити једнако брзо као и возила са унутрашњим сагоревањем, односно за време које вам је тренутно потребно да наточите гориво на бензинској пумпи“, рекао је Фицхју.
Процене показују да би електрификација светског возног парка могла да смањи глобалне емисије гасова за 16 одсто, при чему се ова „нова батеријска парадигма“ сматра кључном за постизање овог циља.
„Електрична возила не могу остати луксузни производи и мора их бити знатно више од садашњих један одсто од укупног броја аутомобила на путевима ако желимо да напредујемо према будућности чисте енергије. Такође, САД неће имати тржиште половних аутомобила ако батерије за електрична возила трају само три до пет година“, рекао је Xин Ли, ванредни професор на Харварду и научни савеник фирме „Adden Energy“.
„Технологија мора бити доступна свима. Не видимо нека фундаментална ограничења за побољшање технологије батерија. Ово би могло да промени читаву индустрију“, закључио је он, пренео је Јутарњи лист.