Мићовић је указао да већ неколико седмица промене цена горива нису велике и да оне, према процени Министарства и Правилнику о одређивању велепродајних цена, одсликавају промену цена на тржишту.
„Удружење нафтних компанија Србије се већ дуже време залаже за укидање уредбе, а то би требало да знају потрошачи, не због тога да би енормно подигли цене и на томе зарађивали, него у овим условима је јако тешко управљати послом, јако је тешко обезбедити и довољне количине. Укидање уредбе би повећало и стабилност снабдевања, јер би компаније могле лакше да управљају својим послом, залихама, куповином, продајом“, рекао је Мићовић.
У уредби, осим ограничења цена деривата нафте, стоји и обавеза НИС-а да продаје пољопривредним газдинствима дизел по 170 динара, казао је Мићовић, напомињући да је то 40 динара мање од тржишне цене коју држава одређује.
Он је мишљења да цене не би дивљале да држава није интервенисала, пошто су се цене, како је навео, увек формирале на основу трошкова нафтних компанија и тржишне конкуренције. Ограничење цена горива, као привремена мера, траје јако дуго, рекао је Мићовић за РТС и напоменуо да земље у окружењу полако одустају од тога.
„Није увек само промена БРЕНТ-а, што се често пореди са ценом горива, оно што је најбитније. Постоји једно независно тржиште дизела. Регионална тржишта дизела и бензина имају своје поремећаје, турбуленције које такође утичу на цену. Цене су се прилично уједначиле у читавом региону. Код нас су сад тренутно међу највишим ценама, али нису велике разлике, од најјефтиније до најскупље“, рекао је Мићовић.
Због чега су у Србији највише цене горива
На питање због чега су код нас највише цене, Мићовић је одговорио да цене одређује држава на основу параметара са међународног и регионалног тржишта, на основу промене курса долара, на основу промене трошкова стављања дизела.
„Једино у Министарству рударства и енергетике имате све те параметре на једном месту и оне које компаније шаљу, које су поверљиви подаци, у које нико нема увид осим Министарства и оно одређује цене на том нивоу", истакао је Мићовић и додао да они ограничавају марже кроз правилник и да формирању цена доприноси и Министарство финансија.
Како је навео, укупне фискалне дажбине у Србији су и даље, посматрајући регион, највише и да је потпуно логично очекивати да и цене горива буду међу највишим.