Секретар за културу града Београда Наташа Михаиловић Вацић и директор Центра београдских фестивала ЦЕБЕФ Дамир Хандановић отворили су 54. БЕМУС и поручили да публику током 15 дана чека изузетних 13 концерата уметника из целог света.
Љубитељи класичне и оперске музике имали су прилике да уживају у деловима опера Вагнера („Мајстори певачи“, „Тристан и Изолда“, „Валкира“), Бетовена („Фиделио“), Боита („Мефистофел“), Вердија („Магбет“), Гершвина („Порги и Бес“), као и у одломцима из славних мјузикала – „Виолиниста на крову“, „Мачке“, „Камелот“ и „Јадници“.
Чувеног солисту из Велса на концерту пратио је Фестивалски оркестар „Виртуози“ уз диригента Бојана Суђића и оперску уметницу Софију Петровић.
Наведени оркестар је и започео концерт са Увертиром из опере „Мајстори певачи“ Рихарда Вагнера.
Софија Петровић у изузетно атрактивној зеленој хаљини и необичне појаве вокално је дочарала након велшког маестра - одломак „Mild und leise wie er lächelt“ – „Изолдина смрт“ из III чина опере „Тристан и Изолда".
Одломци „Кас Валкира“ из II чина опере „Валкира“ са оркестром „Виртуози“ без вокала, као и „Nicht streh, o Maid“ – „Вотанов опроштај“ из истог дела опере који је маестрално отпевао Терфел, означио је завршетак првог чина концерта.
Након паузе, оперски маг изванредно се посветио великом Лудвигу ван Бетовену са насловом „Ha! Welch ein Augenblick!“, арија Дон Пизара из првог чина опере „Фиделио“.
Терфел, веома инспирисан својим бас баритоном духовито је и одиграо ову причу о јунакињи Леонори која се прерушава у Фиделија, затворског чувара, да би спасла из политичког заточеништва свог мужа Флорестана.
Онда је узвишено отпевао дело „Son lo spirito che nega“, арија лика Мефистофела из првог чина те опере „Мефистофел" италијанског аутора Арига Боита, који је писао либрета за Вердија и његове две последње монументалне опере „Отело“ и „Фалстаф“ према Вилијаму Шекспиру.
Поменути Верди стигао је на ред са „La luce langue“, аријом Лејди Магбет из II чина крваве опере „Магбет", такође према Шекспировој трагедији, коју је врхунски изнела Софија Петровић.
Огроман аплауз је освајао оперски уметник из Велса, посебно са композитором Џеријем Боком и сјајним сонгом „If I Were a Rich Man“ из хит мјузикла „Виолиниста на крову“.
Наравно, морао је бити „присутан“ на репертоару и амерички џез композитор и пијаниста Џорџ Гершвин, тако да су Брин Терфел и Софија Петровић изузетно драгоцено извели дует „Bes s, You Is My Woman Now“ из славне опере „Порги и Бес".
Софија и Брин су уверљиво одглумили заљубљени пар и велшки колега је на крају нумере неочекивано добио од ње и пољубац у образ, што га је веома обрадовало.
Уметница није узела предах, већ је убрзо врхунски певала композицију „Мемоry“, култну нумеру из дуговечног хит мјузикла „Мачке“ чувеног творца „мета опере“ и раскошних мјузикала Ендрјуа Лојда Вебера.
Веома расположен Брин Терфел је стигао на позорницу и уживао да пева нумеру „How to handle a woman“ из славног мјузикла „Камелот“ композитора Фредерика Лувеа.
Композитори Клод-Мишел Шонберг и Џон Камерон улепшали су читав свет ремек делом „Јадници“, и тако за крај званичног дела концерта, Терфел је вансеријски ушао у улогу опасног инспектора Жавера у нумери „Старс“ из опере-мјузикла „Јадници“, према истоименом роману Виктора Игоа.
„Желео сам мало да певам и глумим у Холивуду, али шта ћу, ову улогу Жавера добио је Расел Кроу, а не ја“, поручио је Велшанин.
Публика је тражила још песама, и на сцену је поново дошла Софија Петровић.
Тако за сам крај на бис српска уметница и колега из Велса шармантно су дочарали песму „Anything You Can Do, I Can Do Better“ као заштитни знак помало заборављеног америчког мјузикла „Annie Get Your Gun“.
Тиме је окончан веома вишеслојан и садржајан концерт од пуна два сата за сам почетак 54. БЕМУС-а, преноси Танјуг.