„Управо сам добио последњи извештај. Воз се састојао од 21 композиције, од којих је 20 било напуњено амонијаком. Четири цистерне су се преврнуле, и то 10-а, 11-а, 12-а и 13-а из које је било цурење. Првих шест цистерни већ је одвезено у Смедерево, где је извршено мерење по налогу тужиоца, па су послате у Шабац“, рекао је Весић на ТВ Пинк.
Седма, осма и девета цистерна су, каже, устаничене, на безбедном су и биће упућене на мерење, па онда на крајњу дестинацију у Шабац.
Последњих седам цистерни су, навео је Весић, одвезене у Димитровград, где ће уследити мерење па ће бити упућене на крајњу дестинацију, саопштено је из Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
На Кризном штабу у Пироту донета је одлука да се сачека мишљење стручњака Желвоза, који ће до сутра донети одлуку да ли ће вршити истакање из тих цистерни или је могуће безбедно их вратити назад на колосек, да би се одвезле, рекао је министар.
Након тога, додаје, требаће радницима железничке инфраструктуре два дана да поправе пругу.
„На терену су представници Агенције за заштиту животне средине, институти за јавно здравље Пирота, Ниша и Беле Паланке, Института Батут и сви врше мерења, а мери се квалитет ваздуха, воде, и нигде, ни на једној мерној станици, па чак и на месту цурења нема одступања у вези присутности амонијака. Све је безбедно за грађане“, истакао је министар.
Весић је казао да је наложио последњих дана прошле године да Инфраструктура желенице Србије до 10. јануара поново направи анализу свих проблематичних тачака, којих, како је навео, има на нереконструисаним пругама.
Они, додаје, треба да предложе у ком року могу да све поправе, како би се предузеле мере да се ствари, као што је недавни акцидент, више не дешавају.
''Неке ствари можете да предупредите ако се ради на време'', закључио је министар Весић.