ЖИВОТ

Поглед лево-десно-лево, лакат уз тело: Шта чека пешаке у новом закону

Директор Комитета за безбедност саобраћаја Дамир Окановић, објавио је на свом Твитер налогу како би нови Закон о безбедности саобраћаја могао да изгледа уколико се легализује кретање електричних тротинета тротоарима. На саркастичан начин описао је које промене могу да очекују пешаци.
Sputnik
Он наводи да ће пешаци , када излазе из зграде или локала на тротоар, морати да погледају лево - десно - лево.
Окановић је навео и на шта ће родитељи са малом децом, на основу предвиђених измена закона, морати да обрате пажњу када учествују у саобраћају, као и како да се понашају пешаци који са собом воде љубимце:
„Ако пешак води мало дете са собом, мораће чврсто да га држи за руку. Ако гура колица са бебом испред себе, мораће да застане испред сваког ћошка да осмотри иде ли тротинет. Пешак који води пса, мораће да га на кратком повоцу држи тик уз ногу“, описао је Окановић.
Међу предвиђеним правилима је и оно да, ако пешак сретне драгу особу, неће смети да рашири руке да је загрли.
„Неће смети ноћу да носи црну кесу за ђубре. Пешаци са лошим слухом мораће да појачају слушни апарат на максимум. Слепи и слабовиди пешаци мораће пажљивије да употребљавају бели штап и још многа тога што раније нису морали“, написао је он.
Према његовим речима, оно што Нацрт предвиђа, а што је значајно за грађанство је одредба о електричним тротинетима који тренутно не постоје у правној сфери. Наиме, Нацрт први пут уводи електричне тротинете у закон дефинишући шта је лако електрично возило, куда се креће и који су минимални старосни услови за његову употребу.
„Суштинска одредба овог нацрта јесте да се дозвољава кретање електричних тротинета пешачким површинама, односно по нацрту ако буде усвојен, електрични тротинети ће се потпуно легално кретати тротоарима, пешачким стазама и пешачким зонама“, наглашава Окановић додајући да такво решење није прихваћено у Европи, те је струка ставила један велики знак питања на то зашто одређену материју решавамо на неевропски начин.
Како стоји у Нацрту закона, лице млађе од 14 година не сме да управља лаким електричним возилом на јавним путевима, а додаје се и да: „Особа која није навршила 18 година живота, за време док управља лаким електричним возилом, мора на глави да носи закопчану заштитну бициклистичку кацигу“. Нацрт каже и да је возач лаког електричног возила обавезан да за кретање користи бициклистичку стазу, пешачко-бициклистичку стазу или бициклистичку траку.
Изузетно од става 1. овог члана, возач лаког електричног возила може за кретање да користи пешачку стазу, пешачку зону или тротоар, уколико не постоји могућност кретања бициклистичком стазом, пешачко-бициклистичком стазом или бициклистичком траком, под условом да не омета кретање пешака и да се креће брзином пешака, а највише пет километара на сат.
Изузетно од става 2. овог члана, возач лаког електричног возила може се кретати коловозом на путу на коме је брзина кретања ограничена на највише 30 км/х, уколико не постоји могућност кретања пешачком стазом, пешачком зоном или тротоаром.
Такође, Нацрт предвиђа да возач не сме превозити друго лице на лаком електричном возилу и да возач лаког електричног возила мора носити светлоодбојни прслук када се креће коловозом, осим у зони успореног саобраћаја, преноси Мондо.
ЕКОНОМИЈА
Аутомобили у Србији добијају енергетски пасош
Коментар