ЖИВОТ

Нови светски тренд: Ко су људи који вас наговарају да не купујете ствари које вам нису потребне

„Деинфлуенсинг“, нова је врста тренда на друштвеним мрежама која је брзо стекла популарност. Такозвани деинфлуенсери упозоравају пратиоце који су производи прецењени, око којих се дигла превелика бука, али и који им производи уопште нису потребни.
Sputnik
Ако сте у потрази за препорукама о томе шта да купите, на услузи увек спремно стоје инфлуенсери спремни да вам представе најновије производе. Али супротно томе, најновији тренд на Тик Току могао би да вас одврати од куповине. Наиме, на тој друштвеној мрежи појавио се значајан број тзв. деинфлуенсера који откривају на које производе једноставно није вредно трошити новац јер вам, заправо, нису потребни.
Потражите ли на Тик Току таг „deinfluencing“ излистаће вам се више од хиљаду снимака прегледаних више од 50 милиона пута, у којима инфлуенсери немило критикују популарне производе - од технолошких стварчица до козметичких производа.
Деинфлуенсери ће вас тако упозорити који су производи прецењени, око којих се дигла превелика и неоправдана бука, али и који вам производи уопште нису потребни.

Инфлуенсери и милионске зараде

Тренутно су неки од најрекламиранијих производа ваљци за негу лица, рубље за обликовање тела Ким Кардашијан и чаше с поклопцем за воду и сокове које можете да носите у торби. Али, већ следећег месеца у тренду ће можда бити неки сасвим други производи.
Препоруке инфлуенсера често спонзоришу компаније које су дотичне производе и ставиле на тржиште, а инфлуенсери добијају додатни новац за објаву линкова преко којих се нешто може директно купити. Тај бизнис је у последње време постао тако лукративан да се процењује да се у „инфлуенсингу“ годишње врти и до 16 милијарди долара.
Разне славне особе наговарају своје пратиоце да купе њихове производе што је довело до праве поплаве „селебрити производа“ па готово свака глумица или певачица има неку крему, парфем или брендирану одећу. Само Кардашијани су у последња два месеца лансирали 15 својих производа: од мирисних свећа до пиџама. Уз то, на друштвеним мрежама чланови популарне породице промовишу и производе других компанија.

Шта треба препоручити

Иако је јасно да су пратиоци спремни да дају новац за нешто што су им препоручиле славне особе, све присутнија је дилема у вези са тим колико је препорука инфлуенсера уопште веродостојна и користе ли они уопште производе које рекламирају.
Последњи случај око којег се дигло доста прашине јесте талас критика са којима се суочила Микејла Ногвејра, звезда на Тик Току за коју је утврђено да у спонзорисаном видеу у којем рекламира маскару носи вештачке трепавице.
„Не треба вам толико ружева за усне и руменила“, каже Ел Греј, 25-годишња тиктокерка која учествује у тренду деинфлуенсинга и која на својој страни „Basic Of Course“ има више од 10.000 пратилаца.
„Многи од тих производа, поготово у козметичкој индустрији, прате те микро-трендове који се мењају врло брзо, иако у већини случајева већ имате врло сличан производ који може да послужи као јако добра замена“, каже Грејова и додаје да то посебно вреди за производе попут шминке и разних украсних предмета за кућу који се купују преко „Амазона“ и за које инфлуенсери добијају провизију кад их неко купи.
Многи инфлуенсери често приоритет дају монетизацији, тј. наплати, а не толико аутентичности и веродостојности у својим препорукама, каже Грејова.
И самој су јој, каже, често нудили бесплатне производе у замену за рекламу на друштвеним мрежама, али она у својим објавама говори само о производима које доиста користи и воли.
„Волим своју публику, али не познајем их лично па не могу бити сигурна шта се тачно уклапа у њихов животни стил“, каже она и додаје: „Мислим да за препоруке неких производа прво треба питати блиске људе попут пријатеља, а не тамо неку непознату девојку на интернету“.
Ипак, препоручује инфлуенсере за неке друге ствари.
„Уживам да гледам видее у којима људи показују своје занимљиве хобије, а не ослањам се на инфлуенсере ако ми треба инспирација за куповину“.

Шта купују припадници генерације „Z“

Количина садржаја коју људи конзумирају на Тик Току погоршава тренд у којем инфлуенсери покушавају да прогурају све више и више нових производа. Просечан корисник дневно проведе више од сат и по на Тик Току. За разлику од других платформи попут Јутјуба које су усмерене према видео-записима дужег формата, Тик Токови снимци од 60 секунди дају корисницима знатно више прилика да се сретну са спонзорисаним садржајем.
Али, колико год да новa генерација (такозвана генерација „Z“) воли Тик Ток, многи такође брину о одрживости и желе да смање своју потрошњу. Студија коју је провео „First Insight“ открила је да већина припадника млађе генерације радије купује производе одрживих робних марки и вероватно ће куповати на основу личних, друштвених и еколошких начела.
Многи на интернету прихватају нови тренд - деинфлуенсинг и кажу да им помаже у случају прекомерне конзумације.
Други истичу иронију тренда који користи методе „утицаја“ за „деутицај“, нарочито када се предлажу алтернативни производи као замена. За неке, видео-записи деинфлуенсера ипак нису довољни да би се одрекли својих куповних навика.
Тиктокерка Ел Греј каже да су је пратиоци питали да ли ће њене објаве о „деинфлуенсингу“ утицати на њен посао инфлуенсерке у будућности.
„Рекла бих сасвим супротно“, каже она. „Мислим да препорука има праву вредност ако долази из срца, уместо да се само напамет промовише нови руж“, пренео је „Јутарњи лист“.
Коментар