РУСИЈА

„Флајтрадар": Авиони НАТО-а у јуну кружили над местима будућих експлозија на „Северном току“

Авиони војне морнарице САД и Немачке су у јуну 2022. године, током извођења вежби „Baltops-22“, редовно кружили над местима на којима су се касније догодиле експлозије на цевоводима „Северног тока“, следи из анализе података „Флајтрадара 24“ коју је спровео Спутњик.
Sputnik
Амерички новинар Семјуел Херш је 8. фебруара написао да су у јуну прошле године рониоци Војне морнарице САД, који су деловали под окриљем вежби НАТО-а, поставили експлозивне направе на даљинско управљање, које су крајем септембра исте године разориле три од четири цевовода „Северног тока“ у Балтичком мору.
Према подацима „Флајтрадара 24“, од 8. до 16. јуна авиони Немачке и САД, П-3 „орион“ и П-8 „посејдон“, изводили су редовне летове над местима будућих експлозија. Авиони су летели на малим висинама и практично при сваком узлетању су исључивали транспондере, тако да делови њихових трајекторија нису забележени.
Осмог јуна је амерички противподморнички авион „посејдон“ кружио над местима где су се касније догодиле експлозије, североисточно од острва Борнхолм. Потом се појавио немачки обавештајни авион П-3 „орион“ који је извео „осмицу“ изнад места где се касније догодила експлозија.
Од 11. до 15. јуна амерички авиони „посејдон“ су свакодневно кружили управо изнад места на којима се касније догодила диверзија, а 16. јуна над тим подручјем је поново летео немачки П-3 „орион“.
Из архива доступних на порталу „Флајтрадар“ види се да је минимална висина лета војних авиона САД и Немачке изнад Балтичког мора, на местима где је постављен гасовод, била мања од 600 метара. Она је могла бити и нижа на деловима маршруте који нису снимљени у систему отвореног надгледања.
Војни експерт, главни уредник листа „Национална одбрана“ Игор Коротченко наводи да су авиони НАТО-а, највероватније, у јуну у области гасовода надгледали и анализирали ситуацију ради касније активности диверзионе групе.
„Могуће је да су већ у том тренутку диверзанти постављали експлозив. Природно, било је потребно контролисати морску акваторију како би се утврдило да ли ту има или нема бродова који би могли да открију операцију која се спроводи. А с друге стране, ако је потребно, мониторинг би омогућио да се брзо предузму мере евакуације подводних диверзаната, ако су се догодили некакви проблеми или су откривени. Операција је, ипак, спроведена у зони интезивне пловидбе, као у зони у којој активно раде средства контроле надводне и подводне ситуације“, рекао је Коротченко.
Према његовим речима, подаци с „Флајтрадара“ уклапају се с информацијама које је изложио амерички новинар Сејмур Херш.
„Претпостављам да је неопходно формирање међународне новинарске истраживачке групе за терористичке нападе на 'Северни ток 1' и 'Северни ток 2'. У оквиру те групе се могу прикупљати све чињенице, околности и документи. Треба да буде формиран одговарајући сајт, на којем ће се прикупљати нови подаци, како би надаље резултати истраге били оформљени у виду извештаја који може бити представљен Уједињеним нацијама и на другим међународним платформама, уз захтев да се предузму одговарајуће мере међународне заједнице на диверзионо-терористичку делатност САД“, закључује Коротченко.
РУСИЈА
„Флајтрадар“: Амерички авион надлетао подручје хаварије на „Северном току“ недуго након експлозије
Коментар