Вучић је Вархељију рекао да ће изградњом ове брзе пруге бити могуће путовати од Ниша до Новог Сада за само три сата, а од Будимпеште до Ниша за око четири и по сата.
Вучић је упознао Вархељија са актуелним железничким пројектима у Србији.
Прву транша инвестиционог гранта за изградњу брзе пруге Београд-Ниш од 598 милиона евра, у оквиру финансијског пакета за железнички Коридор 10, потписан је данас у возу у присуству председника Србије и европског комесара за проширење.
Споразум су потписали шеф регионалног представништва Европске инвестиционе банке (ЕИБ) за Западни Балкан Алесандро Брагонзи и министар грађевинарства Горан Весић.
Горан Весић и Алесандро Брагонзи
© Sputnik / Лола Ђорђевић
Након потписивања Вучић се захвалио ЕУ рекавши да је 600 милиона највећи бесповратни износ који је Србија добила.
Председник Србије рекао је да говоримо о једном од највећих пројеката икада, који је вредан 2,775 милијарде евра.
„Од 2000. године укупно је у инфраструктурне пројекте уложено 420 милиона евра, а ЕУ нам сада даје 610 милиона евра на поклон“, рекао је Вучић.
Ми дајемо 525 милиона из буџета, остало иде из Европске инвестиционе банке под повољним условима.
Ниш ће бити удаљен од Београда сат и 40 минута возом, додао је Вучић и рекао да „сада мењамо Србију“.
Председник је рекао да ће се прво кренути градња деонице Сталаћ - Ђунис од непуних 18 км, као и да је планирано да се пруга настави и даље 120 км ка Прешеву. Вучић је нагласио да ће станична зграда Прокоп бити завршена до 20. октобра - Дана ослобођења Београда.
„Гледао сам са Вархељијем просечне плате у Нишу, Лесковцу, на Врачарау... Морамо да развијамо централну и јужну Србију, да повежемо Ниш са Београдом, али и Истанбулом и Атином, да развијамо економију“, рекао је Вучић и додао да „сада мењамо Србију“.
Европски комесар за проширење Оливер Вархељи изјавио је да је потписивање прве транше инвестиционог гранта за изградњу брзе пруге Београд- Ниш значајан дан за Србију и за цео регион Западног Балкана, и што је показало да Европа испоручује резултате.
Он је у обраћању после потписивања рекао да је то велики развојни пројекат за цео регион, и да ће инвестиција износити четири милијарде евра, од чега ЕУ даје 600 милиона евра бесповратне помоћи.
„Овај пројекат може да промени реалност на терену и за грађане Србије и за грађане јужне Србије и за грађане целог региона, јер ће донети нова радна места и улагања у областима која су најпотребнија на југу Србије, а треба да донесе и нову Србију“, истакао је Вархеји.
Он је рекао да овај воз треба да створи ширу трговинску руту, а да грађанима Србије омогући да дођу до престонице и брзином од 200 километара на час.
Споразум се односи на градњу деонице Сталаћ - Ђунис, на трећој етапи будуће брзе пруге, која ће се прва радити, јер је за ту деоницу идејни пројекат већ завршен и одобрен.
Деоница Сталаћ - Ђунис је дуга 17,7 километара пруге.
Брза пруга Београд - Ниш биће дуга 230 километара, а завршетак радова се очекује 2029. године.
Изградња ће се одвијати у три етапе и то: Београд - Велика Плана, Велика Плана - Параћин, Параћин - Ниш.
ЕУ ће обезбедити финансијски пакет уод 2,2 милијарде евра: ЕИБ ће обезбедити 1,1 милијарду евра, ЕБРД 550 милиона, донација ЕУ је 598 милиона евра, (сада одобрено 265 милиона).
На прузи Београд - Ниш, која ће се наставити на брзу пругу Београд - Будимпешта, планирано је да се возови крећу брзином од 200 километара на час.
На тој прузи се очекује 2,3 милиона путника годишње.
Потписивању је присуствовала и министарка за евроинтеграције Тања Мишчевић.