Квартални извештаји неколико компанија указују на слабљење интересовања за многе њихове новије производе, што је лош знак за компаније које се боре са високим трошковима.
Произвођач луксузних лимузина „Луцид“, као и компаније „Ривиан“ и „Никола“ нашли су се под економским притиском, а стручњаци из индустрије наводе да је „Тесла“ снизила цене, као и да су јефтинији електрични модели традиционалних произвођача аутомобила појачали доступност и смањили потражњу за новим возилима стартап компанија, пише портал „Бизнис“.
Изузетак је компанија „Фискер“ који продаје електричне моделе СУВ возила по цени од 37.499 долара. Та компанија регистровала је повећање поруџбина. Истовремено, Ривиан R1S кошта око 78.000 долара, а Lucid Air Pure 87.400 долара. Теслин модел Y продаје се по цени од 54.990 долара након недавног снижења цене.
Акције „Ривиана“ пале су за око 13 одсто, док су акције компанија „Луцид“, „Никола“ и „Фискер“ ослабиле су између два и четири одсто, док су акције „Тесле“ изгубиле 1,3 одсто тржишне вредности. Нови федерални подстицаји до 7.500 долара за куповину електричних аутомобила произведених у Америци пробудили су очекивања да ће потражња порасти.
„Тесла је“ покренула кампању продаје агресивним смањењем цена, док је „Луцид“ пријавио пад броја резервација на 28.000 у фебруару на 34.000 у новембру. Компанија „Никола“ саопштила је да проблеми који утичу на потражњу за њеним камионима на батерије неће ускоро попустити.