КУЛТУРА

Почиње Београдски ирски фестивал

Београдски ирски фестивал почиње у петак, 10. марта, отварањем изложбе фотографија Шејмуса Marfija „Празнина руке“ у Установи културе „Пароброд“, које је направио са чувеном певачицом ПЈ Харви, током боравка на Косову, у Вашингтону и Авганистану.
Sputnik
„Празнина руке“ представља комбинацију Марфијевих фотографија насталих током две деценије и поезије Харвијеве за време путовања на Косово, у Авганистан и Вашингтон.
Марфи је ову креативну сарадњу представио у књизи „Hollow In The Hand“ 2015. године, док је ПЈ Харви своје утиске пренела у девети студијски албум „The Hope Six Demollition Project“, објављен 2016.
Изложба пружа несвакидашњи увид у њихов уметнички рад, креативне процесе и концепте, а кроз преплитање фотографије и поезије, приказује смисао људског постојања на разним пољима, од оних који се тичу свакодневице и опстанка, па све до сфера сукоба.
„Драго ми је што могу да најавим једанаесто издање нашег фестивала, које слави ирску и српску културу и наше европско наслеђе. Имамо заједничке келтске корене и сличну новију историју, што чини наше људе спонтаним, специфичним и пуним живота“, истиче Џаш Камински, директор Београдског ирског фестивала.
Филмски програм у Југословенској кинотеци почиње такође 10. марта Марфијевим документарним остварењем „Пас по имену Новац“, који је посвећен снимању албума ПЈ Харви.
На репартоару ће бити и филм „Nothing Compares“ о контроверзној певачици Шинејд Оконер, а гост Београда ће бити монтажер Мик Махон.
Џон МекГлин
Организатори су најавили и пројекцију „The Quiet Girl“, први ирски филм номинован за Оскара у категорији најбољи интернационални филм.
У оквиру музичког дела програма 14. марта у Дому омладине Београд концерт ће одржати браћа Теофиловић и ирски дует „Quiet Man“.
Браћа Теофиловић ће представити свој нови албум „Елемент“, док ће њихови гости Џон МекГлин и Ричард Бојл, познати по раду са Риверденс пројектом, извести неке од најпознатијих ирских класика.
КУЛТУРА
Браћа Теофиловић и „The Quiet Men“: Спој традиционалне српске, ирске и келтске музике
Коментар