У истраживању се наводи да је у Србији најпродаванији бренд „шкода“, а да следе „тојота“, „фијат“, „хјундаи“, „дачиа“ и „киа“.
„За разлику од половњака, у прошлој години највише су се продавали нови аутомобили са бензинским моторима, а занимљиво је да је значајно порасла популарност модела на хибридни погон“, наводе са овог портала.
Како кажу, купци нових аутомобила су се у години иза нас у највећем броју одлучивали за бензинце, који чине чак 59 одсто продаје у 2022. години, иза њих следи дизел са 20 одсто, док све веће учешће имају и хибриди, са чак 17 одсто.
Најчешће наведен разлог испитаника овог портала за куповину нових возила јесте да при куповини нема потребе за додатним улагањем, док су за остале испитанике пресудни разлози техничка исправност новог аутомобила, фабричке гаранције, већа безбедност, као и лакша каснија продаја.
„Више од половине њих (51,4 одсто) навело је да су произвођач и модел аутомобила најважнији, док је за 29 одсто њих пресудна цена. Као значајни фактори при избору новог аутомобила даље се наводе услови финансирања (8,57 одсто) и погонско гориво (4,78 одсто)“, наводи се у анализи.
Када је реч о буџету, они наводе да највећи број испитаника планира куповину аутомобила у оквиру нешто мањих ценовних рангова.
„Сходно томе, готово четвртина испитаника (24,26 одсто) планира да издвоји до 13.000 евра, а следи ценовни ранг од 15.000 до 20.000 евра (21,76 одсто), те од 13.000 до 15.000 евра (20,93 одсто)“, наводи се у анализи, пренео је „Дневник“.