"За пругу Суботица - Баја смо већ завршили идејни пројекат заједно са Мађарима, наш део је дуг око 13 километара и вредан око 50 милиона и ми ћемо тај пројекат заједнички кандидовати. Они имају мало дужи део пруге. Тако да смо спремни после идејног пројекта да уђемо заједно у пројектовање и изградњу пруге. То је наша трећа пруга", навео је Весић.
"Најнеуралгичнија тачка је сам прелаз односно границе, на тој прузи би требало возови да иду до 120 километара, али циљ је да тај воз сабраћа брзином од 160 км и између Суботица и Сегедина и Суботице и Баје. Пруга Суботица - Сегедин има смисла само ако 40 км може да се пређе за мање од 40 минута", навео је он.
"Али, треба да гледамо наше добро схваћене интересе, треба констатовати да у садашњем рату између Русије и Украјине долази до преструктурирања одређених траса, било за путнички или транспортни саобраћај. Весић сматра да ће највећи део робе и са истока и са југа преко тих јужних капија доспевати у ЕУ и у том смислу је стратегијски важно да се овај пројекат што пре оствари, јер се премешта транспорт из правца исток-запад на правац југ-север. Весић сматра да ће у наредном периоду из правца Солуна и Скопља, огромна количина робе улазити у ЕУ, и прва капија ће бити Београд, а друга капија Будимпешта", рекао је Јанош.