Многи се плаше да купе половно возило које је раније коришћено као такси возило. Мишљења су да су ови аутомобили због велике километраже и доминантног удела градске вожње у укупном броју пређених километара ближе крају радног века.
Да ли је заправо лоша идеја купити аутомобил који је коришћен као такси? И како можете знати да ли је то бивши такси?
Раније је било лакше. Таксији су били мање заступљени, а међу њима су добар део били Мерцедеси W123, које је касније наслиједио такође Мерцедес, и то још бољи W124.
Пошто се ради о практично неуништивим аутомобилима, ризик није ни постојао.
Данас су ствари потпуно другачије. Таксији могу да имају стотине хиљада километара на сату и често су у стању када су већ одрадили своје, па се даља улагања не исплате.
Таксији обављају већину превоза по граду, што ставља превише оптерећења на различите делове аутомобила, посебно на мотор, кочнице, компоненте мењача и вешања.
Ауто сличне километраже, вожен углавном ауто-путем, биће у много бољем стању.
Даље, унутрашњост половних таксија такође може бити истрошена, посебно седишта. Док се већина људи труди да што више очува своја возила, муштерије у таксију не маре за ентеријер.
"Да ли купци треба да избегавају половне такси аутомобиле? Иако је одлука у потпуности њихова, цена сваког аутомобила требало би да одражава његово стварно стање, што зависи од начина на који је коришћен. Такси аутомобили могу бити финансијска рупа без дна јер су често дотрајали", каже Матас Бузелис, стручњак за аутомобиле и шеф комуникација у компанији carVerical.
Како препознати аутомобил који је коришћен као такси?
Провера историје аутомобила је једноставан начин да сазнате да ли је возило коришћено као такси. У супротном, може бити тешко препознати га, јер многи продавци често крију чињенице о аутомобилу које им не иду у прилог.
Мерцедес-Бенз (29% свих такси аутомобила), Волксваген (14,4%), Шкода (12,3%), Волво (10,9%) и Бе-Ем-Ве (5,8%) су најпопуларнији брендови такси аутомобила на тржишту половњака.
Пошто су ови произвођачи веома цењени од стране купаца, преваранти то често користе да би остварили профит.
Када је реч о моделима који су најчешће такси возила међу половним аутомобилима, Мерцедес-Бенз Е-класа је на врху листе (17,9%), а слиједе Шкода Суперб (7,7%), Волксваген Пасат (6,1%), Бе-Ем-Ве Серије 5 (5%) и Волво Б70 (4,7%).
Боја аутомобила такође може да открије његову прошлост – многи градови користе исте боје за све таксије тако да се могу лако разликовати на улици.
Читаве серије неких модела, попут Е класе, произведени су за употребу у таксију, а чак су добили и посебну боју каросерије.
И на крају, да поменемо један од корисних начина провере возила.
Таксији често имају налепнице на себи, а то оставља трагове на фарби.
Пошто ове површине нису изложене сунчевом зрачењу, ове области могу бити другачије нијансе од остатка каросерије и јасно видљиве, што сугерише да је аутомобил у прошлости коришћен као такси, преноси Глас српске.