Ово је у уторак најавио градоначелник Београда Александар Шапић и нагласио да ће детаљне информације о новом тарифирању бити на стајалиштима јавног превоза, у аутобусима на ЛЕД екранима, а убрзо и на рекламним таблама у граду.
„Зона А обухвата све градске општине, а зона Б све рубне односно приградске, осим Гроцке која се дели, те ће делови северно од Врчина и Заклопаче бити у А зони, а јужно у Б зони“, подсетио је Шапић.
Он је рекао да цене карата остају као што је најавио пре месец дана, с тим што су месечне карте јефтиније него што је најављено - уместо 2.500 динара биће по 2.200 за зоне А и Б, а ко буде платио месечну маркицу за обједињене зоне, то ће га коштати 3.300 динара. Први човек престонице рекао је да ово „ценовник враћања поверења у Град“.
„Систем је веома једноставан. Карта А90 је за вожњу од 90 минута. Тако се, рецимо, у поруку укуца А90 и пошаље на 9011, те тако купујете карту од 90 минута“, објаснио је Шапић на конференцији за новинаре у Старом двору.
„Уколико укуцате А1 добијате дневну карту, А7 недељну карту и А30 месечну карту. Исти принцип је за Б и Ц зону (Ц зона обухвата А и Б зону). Повратна порука која вам стигне, као за паркинг, је доказ плаћене карте за јавни превоз“, образложио је градоначелник.
Када у возило уђе комунални милиционар, односно „бели“, који је једино овлашћено лице да контролише карте, путник ће му показати повратну поруку, ако је карту купио путем СМС.
„На карти од 90 минута писаће тачно време до кад она важи. Дневна карта важи до 23.59 тог дана, а од тог момента до четири сата ујутро превоз је бесплатан. Од четири сата путник треба да има нову дневну карту“, додао је он.
Већ од данас, сви старији од 65 година могу да оду, независно од места пребивалишта, у зграду општине где ће бити постављени шалтери Града Београда. Потребно је да понесу личну карту, а ту ће их службеници фотографисати и одмах идати доживотну картицу за градску вожњу.
Шта са старим месечним и годишњим картама
Ко има годишњу карту, треба да дође на једно од продајних места и уз доказ биће му издата нова, онај ко има месечну карту моћи ће са њом да се вози до краја маја, док ће од јуна куповати маркицу по новом принципу. Они грађани који на садашњим, неперсонализованим „бус плус“ картицама имају уплаћен новац, такође могу да оду у неку од пословница ЈКП „Наплата превозне услуге“ где ће му се издати карте у висини износа који су уплатили на „бус плус“ карту. Шапић каже да ће сваки правни субјект, односно фирма која има више од пет запослених имати додатни попуст.
Први човек престонице нагласио је да је завршен део пројекта „Смарт сити“ са Владом Србије и Телекомом, као носиоцем пројекта, који ће се звати „Паметно управљање јавним превозом“.
„Систем остављамо у рукама државе. Они ће нам обезбедити систем ГПС уређаја, комплетан систем праћења аутобуса, обрачун пређених километара и оптимизацију кретања возила, као и апликацију за праћење јавног превоза. Процењујемо да би ово требало да буде готово за месец дана. Док то не буде спремно, имаћемо, као и раније, отправнике који ће на почетним станицама бројати аутобусе. Тако ћемо, ручно, водити евиденцију возила“, нагласио је Шапић.
Карта од 90 минута кошта по 50 динара за А и Б зону, а за обе је 100 динара. Дневна карта за А и Б зону је по 120 динара, а за обе 150. Месечна карта за А и Б зону биће по 2.200 динара, а за обе 3.300.
Када је реч о куповини папирне карте, број продајних места биће повећан у наредним месецима, на најмање 250 киосака на најфреквентнијим станицама.