Немачки БДП је у последњем кварталу 2022. године пао за 0,5 одсто у односу на трећи квартал те године, а негативан привредни раст у два узастопна квартала је за многе економисте знак рецесије.
Економски развој кочи пад приватне потрошње, пошто су немачка домаћинства издвајала мање за храну, пиће, одећу и обућу, као и намештај, а у овом сегменту је забележен пад од 1,2 одсто у односу на претходни квартал.
Немци су се у овом кварталу у мањем броју одлучивали и за куповину нових аутомобила.
На кварталном нивоу су порасла улагања у грађевински сектор, за 3,9 одсто, као и улагања у опрему – пре свега у машине, опрему и возила – за 3,2 одсто, наводи се на сајту Дестатиса.
Немачка економија је у поређењу са првим кварталом 2022. године пала за 0,5 одсто, што је значајно више у односу на тржишна очекивања годишњег пада од 0,1 одсто.