ЕКОНОМИЈА

Пуштена у саобраћај последња деоница обилазнице око Београда

Последња деоница обилазнице око Београда, од Стражевице до Бубањ Потока, у дужини од 9,74 километара, пуштена је данас у саобраћај.
Sputnik
После више од 30 година градње, од Батајнице до нишког ауто-пута код Бубањ Потока, моћи ће да се стигне ауто-путем у пуном профилу, то јест са укупно шест саобраћајних трака, у дужини од 47 километара.
Завршетком обилазнице око Београда преусмерава се саобраћај са преоптерећене основне мреже градских саобраћајница на обилазницу, што доприноси скраћењу времена путовања за транзитне токове, смањењу броја саобраћајних незгода, трошкова експлоатације возила, штетних гасова и буке од возила на ужем градском подручју, кажу у Путевима Србије.
Обилазница ће смањити број возила на мосту Газела, који је један од наших најоптерећенијих саобраћајница, преко којег дневно пређе између 200.000 и 250.000 људи, скоро 130.000 возила, више од 7.000 лаких камиона и више од 3.000 возила јавног превоза.
Обилазница око Београда повезује крак Коридора 10б, Е-75 (граница са Мађарском, Хоргош - Нови Сад - Београд) са Коридором 10, Е-70 (граница са Хрватском, Батровци - Београд), државни пут ИБ реда број 26 и Рутом 4, Е-763 "Милошем Великим" (Београд - Пожега - граница са Црном Гором Бољаре) и поново делом Коридора 10, Е-75 (Београд - Ниш - Прешево - граница са Македонијом).
Најављено је да ће се ускоро градити и наставак, тзв. сектор Ц од Бубањ Потока и Винче, преко Дунава, до Панчева, у дужини од 31 километар, како би се наставио саобраћајни прстен. Предвиђена је градња комбинованог друмско-железничког моста преко Дунава, између десне обале насеља Винча и леве обале насеља Старчево, и наставак железничке пруге Бели Поток-Панчево у дужини од 29 километара.
Сектор 6 београдске обилазнице састоји се од две траке (пун профил) аутопута од тунела Стражевица до петље Бубањ Поток (укључујући и петљу), у дужини од 9,74 км.
У оквиру сектора 6 комплетно је изведена и десна и лева трака ауто-пута, која укључује отворену деоницу трасе, тунел Бели Поток, петље Авала и Бубањ Поток, два моста у трупу аутопута: мост бр. 16 и мост бр. 17, два надвожњака у петљи Авала, осам мостова у петљи Бубањ Поток, као и четири надвожњака дуж сектора 6.
Када је реч о тунелу Бели Поток, лева цев и десна цев дуге су по 360 метара.
Радове су изводили кинеска комапнија Пауер Чајна, азербејџански Азвирт и домаћи подизвођачи.
Извођач радова је Пауер Констракшн Корпорејшн од Чајна Лтд, подизвођач АзВирт огранак Београд, а стручни надзор су обављали Грађевински Институт Централна Путна Лабораторија д.о.о. и Макспро д.о.о, Адомне д.о.о. и Аба-геодетска кућа д.о.о .
Они су градили другу траку обилазнице око Београда, од новог моста на Сави код Остружнице до Стражевице заједно са новим тунелом, и обе траке до Бубњ Потока - (секторе 4,5 и 6 у дужини од 20,4 км), а уговорена вредност радова заједно са анексима износи 325,1 милион евра.
Пројекат је финансиран 15 процената из буџета Србије, а преосталих 85 процената од кредита кинеске Ексим банке.
ЕКОНОМИЈА
Свечано отворена обилазница око Београда: Вучић - Ова саобраћајница нам живот значи /видео/
Коментар