Трик који се све више користи међу путницима је да купују карте с преседањем, али потом прескоче други лет, па остану у дестинацији где је требало да преседну, будући да су такве карте обично много јефтиније од директних летова.
Једноставније речено, букирају лет од аеродрома А до аеродрома Ц с преседањем на аеродрому Б, али потом остану у дестинацији Б и просто прескоче други лет.
Неким авиокомпанијама то је већ дозлогрдило па су путнике који посежу за оваквим триковима почеле да кажњавају - рецимо, ако открију да се нису укрцали на други, повезани лет, откажу им повратну карту, па се многима на крају уштеда поништи, пише Бизнис инсајдер.
Међутим, ова могућност путницима је дата због чињенице да авиокомпаније заправо не поштују основне принципе геометрије, такозвану неједнакост троугла која каже да троугао постоји ако му је збир дужина две краће странице већи од дужине најдуже странице, наводи Бизнис инсајдер.
Било би за очекивати да ово правило следе и авиооператери и да, узевши у обзир дужину и трошак горива, више наплате карту од Њујорка до Лондона преко Амстердама него директну карту Њујорк - Амстердам, али то очигледно није правило и може да резултира неким апсурдним ситуацијама попут оне да у авиону истовремено седе две особе од којих је једна платила мање новца за два лета од оног ко излази на „првој станици“.
Математичар и научник Брајан Хејс ову појаву је покушао да објасни кроз чињеницу да разлика у цени настаје из веће потражње за директним летом него летом с преседањем.