„'Стаклена менажерија' је први и најузбудљивији комад Тенеси Вилијамса о нежним људима. Сви смо ми стаклена менажерија сем оних камених који нас ломе. Направити комад о људскости, осећањима, нежностима, немоћима, а жељи и морању да се живи. То је као амерички Чехов. Сматрам да је 'Стаклена менажерија' права прича за данашњи тренутак суровости, грубости, немоћи да се извучемо“, истакла је Ивана Вујић која је претходно у „Мадленијануму“ поставила Вилијамсову „Мачку на усијаном лименом крову“. Премијера је планирана за 30. март следеће године.
Власто, чувај нас
Вујић потписује режију и комада „Нана“ према роману Емила Золе, која је премијеру имала у новембру 2019. па је убрзо због пандемије престала да се игра. Због тога је управа земунског театра одлучила да ту представу врати на репертоар и обновљена ће иматиу премијеру 1. децембра.
Представа "Нана" у режији Иване Вујић у Опери и театру "Мадленианум"
© Фото : Зоран Шкрбић
„Нормално је да се уради обнова једног веома важног дела. Ово је једини Зола у Београду. Он је у својим романима, истражујући једну породицу, пружио анатомију француског друштва, али његова смрт је остала неразјашњена“, рекла је Вујић на конференцији за новинаре.
Истакла је и да је „Нана“ габаритна представа са великим ансамблом на челу са Тамаром Алексић у насловној улози:
„У тој представи је последњи пут на сцену стао Власта Велисављевић. Срећни смо што смо живели са њим, радили са њим и радовали се са њим. Власто, ми те поздрављамо и волимо! Чувај нас“.
Са Бродвеја Компани
Уметнички директор Андреја Рацков и редитељ Небојша Брадић открили су да је „Мадленијанум“ добио лиценцу за бродвејски мјузикл „Компани“ Стивена Сондхајма који се сматра синонимом музичког театра у Америци и који стоји иза чувене „Приче са западне стране“.
„Оригинална поставка мјузикла ‘Компани’ била је 1970. године у Њујорку, где се и дешава радња. Освојила је шест награда Тони, а и све касније обнове су награђиване. Последња верзија на Бродвеју је била 2021. године. Музика је поп, али залази много дубље. У средишту радње је тридесетпетогодишњи нежења Боби који на свој рођендан схвата да су сви његови пријатељи у успешним браковима и почење да размишља о себи“, истакао је Брадић.
У представи игра 14 глумаца, а Брадић је најавио да ће од њих очекивати максимум у свим сегмнетима које мјузикл подразумева. Премијера је планирана за 9. март.
Комедија „Годишњица“ Ребеке Вилхајт, у режији Петра Јовановића, о браку и свим изазовима које он носи, имаће премијеру 18. октобра.
Комедија „Годишњица“ Ребеке Вилхајт, у режији Петра Јовановића
© Фото : Ђорђе Томић
„Играмо чисту животну драму, али публици ће бити забава. Састоји се од две једночинке – у првој су Мимси и Сем пред венчањем, а у другој их гледамо 25 година касније“, појаснила је глумица Вања Милачић која игра главну улогу уз Срђана Карановића.
„То није романтична комедија, већ врло озбиљна, паметна и инспиративна представа. После 25 година брака нема романсе. Комично је управо њихов покушај да је оживе“, надовезао се редитељ Петар Јовановић.
Светлости позорнице
Представа „Светлости позорнице“ биће обновљена пошто је као и „Нана“ због пандемије мало играна, а наишла је на велико одобравање публике, како због своје концепције и режије, тако и због избора музичких нумера у представи, које осликавају у кратким цртама историјат музичких представа у Опери и театру „Мадленијанум“ у првих 25 година.
Баритон Васа Стајкић који дебитује у том комаду каже да је то својеврсна „представа у представи“, интересантан и духовит пројекат у каквом до сада није учествовао.
Исти стицај околности узрокован корона вирусом утицао је и на бродвејски хит „Последњих пет година“ у режији такође Роберта Бошковића те ће он заживети у предстојећој сезони од 27. октобра, са помало измењеном глумачком поделом.