Како индустрија прелази с возила с мотором са унутрашњим сагоревањем (ИЦЕ) на електрична возила (ЕВ) и пребацује фокус са хардвера на софтвер, произвођачи возила напуштају традиционално уграђени дијагностички интерфејс (ОБД2) – најчешћи начин независног, директног приступа подацима о возилу, који се притом догађа у реалном времену и бесплатан је. Уместо тога, креће се ка пословним моделима заснованим на подацима, утичући на независне пружаоце услуга сервиса (ИСП) и потрошаче.
Студија идентификује пет уобичајених случајева употребе у којима су оштећени потрошачи и независни сервисери као и трговци деловима, с процењеним губитком од 95 милијарди евра до 2050. године, угрожавајући егзистенцију пет милиона Европљана запослених у овој индустрији, преноси „Ревија ХАК“.
Лоријан Крид, главни директор ФИА региона I, наглашава нужност јасних законских прописа специфичних за овај сектор.
„Недавна истраживања разоткрила су тренутне праксе прикупљања података кроз функције повезивања. Како се употреба повезаних возила повећава, очајнички су нам потребна правила која успостављају правичан приступ подацима о возилима. Потрошачи и учесници на тржишту тренутно плаћају високу цену за пристрасну контролу података о возилима“, сматра Кридова.
Она каже да ће обезбеђивање једнаких услова за све покренути конкуренцију, иновације и решити постојеће праксе.
„Европска унија мора да да приоритет доношењу закона специфичних за сектор како би заштитила потрошаче, промовисала поштену конкуренцију и осигурала слободу избора“, закључује Кридова.