О чему све говоре радови на изложби „Цркве брвнаре – чувари традиције“ чији је поднаслов „Непрекидна мoлитва под дрвеним сводом“, шта су све дрводеље које су припремале грађу удахнули у дебла, најчешће храста, па су оне кроз векове сачувала дух вере и културе нашег народа – за „Орбиту културе“ открива Станко Костић, уметнички фотограф, аутор изложбе која се 4. октобра отвара у Галерији науке и технике САНУ.
Како се прави „једна од најмаестралнијих и најсмешнијих позоришних представа у последњих неколико година” – а управо овим речима је критика оценила његово редитељско читање Гогоља, у каквом сећању чува Београд и гостовање на Битефу - за Спутњик објашњава Валериј Фокин, редитељ чију је представу „Женидба“, у извођењу театра „Александрински“ из Санкт Петербурга пре неколико дана видела и наша публика.
Да ли је антологијска прича о планети на којој мајмуни лове људе и врше експерименте над њима, и данас део СФ жанра или та метафора полако поприма и обрисе наше стварности, због чега филм рађен по роману Пјера Була и даље важи за један од три најбоља филма свих времена – о свему томе, а поводом првог издања на српском романа „Планета мајмуна“ по коме је настао цео филмски серијал разговарамо са писцем и преводиоцем Гораном Скробоњом и са Срђаном Митровићем из издавачке куће „Жир“ која га је и објавила.
Да ли је његово вишеструко награђивано читање драмских текстова Александра Поповића, започето комадом „Бела кафа“ својеврсни позоришни изазов или и врста дуга којим се одужује великом писцу, из ког је кључа „прочитао“ и недавно премијерно извео „Љубинка и Десанку“ на сцени зрењанинског театра – питамо једног од најугледнијих позоришних редитеља Милана Нешковића.
Шта су открили испод слојева фарбе на иконостасу у Цркви Рођења Христовог, познатијој као Пазарска црква, у Пироту, по чему је тај иконостас специфичан и због чега се сматра једним од најлепших у Србији за „Орбиту културе“ откривају конзерватори – рестауратори Александар Цвијетиновић и Ненад Никитовић.
Шта су теме представе необичног назива - „Жеља да се направи чврста историја завршиће се неуспехом“ и са којим циљем се упустио у истраживање историјата српске плесне сцене питамо аутора и кореографа Игора Коругу.
О емисији „Орбита културе“
„Орбита културе“ прати културне феномене и догађаје, ствараоце и личности који својим делом креирају савремену културну сцену у земљи и у свету.
У жељи да афирмише праве вредности, остаје верна сопственом слогану који гласи: „Када има културе, нико не примећује, а када је нема — примете сви“.
Спутњикову „Орбиту културе“ уређује Дејана Вуковић, а емитује се сваке суботе у 10.00 на таласима Радија Студио Б.