Агенција УН за културу и образовање у извештају напомиње да је прошле године девет одсто наставника основних школа у свету напустило ту професију. То је скоро дупло више у односу на 2015. годину, када је то урадило њих 4,6 одсто.
„Наставници имају кључну улогу у нашим друштвима, али ова професија се суочава са великом кризом занимања. Неким регионима света недостају кандидати. Други региони се суочавају са веома високом стопом напуштања током првих неколико година рада. У оба случаја, одговор је исти: морамо више ценити, боље обучавати и боље подржавати наставнике“, истакла је генерални директор Унеска Одри Азуле.
Унескова анализа је показала да је мањак наставника смањен са 69 милиона колико је било у 2016, и то углавном у јужној Азији, где је недостатак наставног особља скоро преполовљен, док је у подсахарској Африци, где је недостајала трећина наставника, недостатак је смањен само за два милиона, у истом периоду.
Подсахарској Африци потребно је 15 милиона наставника да би био испуњен циљ одрживог развоја који је, како се наводи, гарант основног и средњег образовања за све до 2030. године.
У извештају Унеска се наводи да постоје проблеми широм света, укључујући и богате земље, са наставницима који морају да се носе са високим нивоом стреса, недостатком средстава, лошим вођством и ниским платама, пренео је „Гардијан“.
У Европи и САД, као главни разлози за недостатак 4,8 милиона наставника наводе се „незаинтересованост за улазак у професију“ и одласци великог броја наставника у пензију.
У појединим деловима Африке, одсуство безбедности допринело је затварању школа, са више од 13.000 затворених школа у деловима централне и западне Африке у последње четири године.