Одговарајући нацрт закона регистрован је у електронској бази Државне думе Русије 23. октобра, а аутори иницијативе су сенатори Павел Тараканов и Константин Долгов, као и група посланика Думе из фракције „Јединствена Русија“.
Према документу, предложено је да се у закон о корпорацији „Роскосмос“ унесу измене у вези рекламних активности. Тарифе за оглашиваче ће одредити руска Влада, а рекламне уговоре ће склапати „Роскосмос“.
Резултати истраживања које је спровео „Роскосмос“ потврдили су да су велике руске банке и осигуравајућа друштва заинтересовани за поменуте рекламе. Потенцијални приход од реклама на свемирској технологији могао би да износи до 200 милиона рубаља (преко 2,1 милиона долара), а од реклама на објектима космичке инфраструктуре до пет милиона рубаља (око 53.000 долара).
„Поред тога, организације су изразиле жељу да учествују у смишљању имена за свемирске летелице, што би такође могао да буде додатни извор прихода“, истиче се у документу.
Представник „Роскосмоса“ потврдио је за руски портал „Ведомости“ да је нацрт закона одговор на интерес које су показали оглашивачи.
У Русији су већ постављане рекламе на свемирским ракетама – амерички ланац пицерија „Пица хат“ 2000. године поставио је свој лого на ракету „Протон-К“ која је била лансирана са космодрома „Бајконур“. Према проценама стручњака, цена оглашавања тада је износила око милион долара. Такође, 2021. године на ракети „Сојуз-2.1а“ налазио се лого „Сбербанке“. Међутим, компанија тада није открила колико је платила рекламу.
По мишљењу заменице генералног директора агенције „Медиа вајс“ Јулије Грејс, за рекламе на свемирским објектима и инфраструктури могли би бити заинтересовани велики оглашивачи, осигуравајуће и финансијске компаније, али и велике ИТ компаније.
Свемирска технологија обухвата све свемирске летелице, укључујући сателите, свемирске телескопе, међупланетарне аутоматске станице, орбиталне станице, као и опрему која се на њима налази.