Ћоровић је на првој конференцији Српске асоцијације увозника возила и делова нагласио да су очекивања да ће до краја ове године број новорегистрованих аутомобила износити 25.500.
Упоређујући податке са земљама ЕУ, он је истакао да је њихово тржиште за годину дана доживело раст од 17 одсто, а да је за 30 одсто мање у односу на период пре пандемије.
Примера ради, навео је Ћоровић, највећу експанзију новорегистрованих возила имали смо 2007. године и тај број је износи 51.295 возила, а 2019. године је било 29.513 новорегистрованих.
Када су у питању врсте горива, он је рекао да је број бензинаца у Србији 54 одсто, хибрида 22 процента, дизел возила 19 одсто, осталих четири одсто, док је број електричних аутомобила један одсто.
Ћоровић је навео да је процена да у нашој земљи има укупно 1.700 електричних возила, али да то не треба да нас разочара, пошто је пре само четири године број продатих електричних аутомобила био на нивоу статистичке грешке, преноси Танјуг.
"Ни једна држава није успела да омасови процес електрификације без субвенција за куповину, мера и подстицаја", нагласио је он.
Казао је да Србија има три пуњача за електрична возила на 100.000 становника, док у ЕУ предњачи Норвешка са 538, Холандија са 279 и Словенија са 92 пуњача.
Навео је и да у ЕУ предњачи број хибридних возила.
"Број хибрида у ЕУ је 35 одсто, бензинаца 34 процента, електричних возила 15 процената, дизела 13 одсто и осталих три одсто", рекао је Ћоровић.
Председница Српске асоцијације увозника возила и делова Александра Ђурђевић, навела је податак да је у 2023. години дошло до раста учешћа електричних аутомобила на тржишту ЕУ, којих је 12 одсто.
Она је истакла да аутомобили представљају најсложенији потрошачки производ на тржишту, и да је много фактора који утичу на обликовање цене.
Такође, навела је да су трендови у развоју аутомобилске индустрије електрификација, аутономна вожња, повезаност возила и други.